Kontakt
Biuro obsługi klienta: 58 600 81 70
Najczęściej zadawane pytania
-
Aby złożyć zamówienie w serwisie KurJerzy.pl nie musisz zakładać konta, jednak warto zarejestrować konto aby mieć dostęp do dodatkowych funkcjonalności:
- historia zamówień
- szybki dostęp do szczegółów zamówienia i listów przewozowych
- lista faktur
- szybkie opłacanie zamówienia ze środków prepaid
- możliwość samodzielnego anulowania zamówienia
- brak konieczności wypełnienia formularza z danymi do wysyłki przy każdym zamówieniu
- książka adresowa i szablony przesyłek
- możliwość edycji danych do faktury
-
Waga rzeczywista to ciężar przesyłki, natomiast waga wymiarowa to przestrzeń jaką zajmuje dana przesyłka na samochodzie kuriera lub w magazynie. Dla przykładu 1 m3 (100 x 100 x 100 cm) styropianu waży 3 kg, ale waga wymiarowa to dla kuriera DHL 250 kg. ponieważ: 100x100x100/4000=250. Dlatego o cenie przesyłki decyduje większa wartość, w tym przypadku waga wymiarowa.
-
Płatności możesz dokonać na kilka sposobów:
- poprzez bramkę płatniczą lub platformę PayPal
- wykorzystując środki na swoim koncie Prepaid
- przelewem tradycyjnym
Przy płatności online czas księgowania jest minimalny i wynosi do kilkunastu minut, jednak przy tradycyjnym przelewie czas ten zależy od poszczególnych banków i może się wydłużyć do kilkudziesięciu godzin. W przypadku tradycyjnego przelewu bardzo ważne jest wpisanie w tytule przelewu numeru, który zostanie podany oraz przelanie dokładnie takiej kwoty jaką wyświetli operator płatności. Pomyłka może spowodować opóźnienia w realizacji zamówienia.
-
Każda przesyłka krajowa może być wysłana za pobraniem. Pieniądze pobrane przez kuriera od Odbiorcy będą wysłane drogą elektroniczną na podany przez Nadawcę numer konta. Czas oczekiwania na przelew uzależniony jest od wybranej firmy kurierskiej. Wyjątkiem jest pobranie jednodniowe, w którym środki przelewane są tego samego dnia co doręczenie przesyłki. Jedynym warunkiem jest doręczenie jej do Odbiorcy do godz. 12:00. W innym przypadku przelew zostanie zlecony na drugi dzień roboczy po doręczeniu.
-
Maksymalna wartość pobrania wynosi:
- DHL – 6500 PLN
- UPS – 5000 USD
- DPD – 5000 PLN
- InPost Kurier – 5000 PLN
- InPost Paczkomaty – 5000 PLN
- DHL ServicePoint – 1000 PLN
- ORLEN Paczka – 400 PLN
- AMBRO Express – 7000 PLN
-
DHL wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 50 kg
- Maksymalna długość D - 200 cm
- Maksymalny wymiar D+W+S - 300 cm
- Maksymalna objętość paczki DxSxW - 1 000 000 cm3 (1 m3)
- Maksymalny ciężar wymiarowy DxSxW/4000 < 250 kg
UPS wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 70 kg
- Maksymalna długość D - 270 cm
- Maksymalny wymiar D+Obw. - 400 cm
- Maksymalna objętość paczki DxSxW - 360 000 cm3 (0,360 m3)
- Maksymalny ciężar wymiarowy DxSxW/6000 < 70 kg (Standard)
- Maksymalny ciężar wymiarowy DxSxW/5500 < 70 kg (Express Saver)
DPD wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 50 kg
- Maksymalna długość D - 250 cm
- Maksymalny wymiar D+W+S - 300 cm
- Maksymalny ciężar wymiarowy DxSxW/6000 < 50 kg
InPost Kurier wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 50 kg
- Maksymalna długość D - 120 cm
- Maksymalny wymiar D+W+S - 220 cm
- Maksymalny ciężar wymiarowy DxSxW/6000 < 50 kg
InPost Paczkomaty wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 25 kg
- Maksymalna długość D - 64 cm
- Maksymalny wymiar D+W+S - 143 cm
- Maksymalna objętość paczki DxSxW - 99 712 cm3 (~0,1 m3)
ORLEN Paczka wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 25 kg
- Maksymalna długość D - 60 cm
- Maksymalny wymiar D+W+S - 139 cm
- Maksymalna objętość paczki DxSxW - 93 480 cm3 (0,09 m3)
GLS wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 40 kg
- Maksymalna długość D - 200 cm
- Maksymalna szerokość S - 200 cm
- Maksymalna wysokość W - 200 cm
- Maksymalny wymiar D+Obw. - 300 cm
- Maksymalna objętość paczki DxSxW - 420 000 cm3 (0,420m3)
- Maksymalny ciężar wymiarowy DxSxW/5000 < 70 kg
AMBRO Express wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 50 kg
- Maksymalny wymiar D+W+S - 400 cm
- Maksymalna waga przesyłki paletowej - 200 kg
- Maksymalna wysokość przesyłki paletowej - 180 cm
FedEx wymiary / waga:
- Maksymalna waga paczki - 50 kg
- Maksymalny wymiar D+Obw. - 330 cm
- Maksymalna długość przesyłki - 274 cm
-
Dla każdej przesyłki, która nie została jeszcze odebrana, możliwa jest zmiana daty odbioru nawet z kilkudniowym wyprzedzeniem. Aby zmienić datę odbioru prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta poprzez formularz kontaktowy lub pod numerem telefonu 58 600 81 70.
-
Konieczność wydruku etykiety została wprowadzona ze względu na bezpieczeństwo przesyłek. W przypadku listów wypisywanych ręcznie często dochodziło do pomyłek, a to wiązało się z opóźnieniami w doręczeniu jak również z zaginięciem przesyłek. Przekazanie wydrukowanej etykiety daje pewność prawidłowego doręczenia przesyłki.
-
Jedną z możliwości jest dopisanie kosztów wysyłki do kwoty pobrania. Po doręczeniu przesyłki do Odbiorcy, pieniądze wrócą na wskazane w zamówieniu konto bankowe.
-
Faktury wystawiane są raz w miesiącu i wysyłane drogą mailową. Dostęp do wszystkich faktur możliwy jest w panelu klienta po zalogowaniu w serwisie KurJerzy.pl
-
Przesyłka niestandardowa to taka, która ze względu na swoje kształty, ciężar czy delikatną zawartość wymaga specjalnego traktowania w transporcie lub uniemożliwia automatyczne sortowanie w magazynach przeładunkowych.
Do przesyłki niestandardowej zalicza się elementy:
- o kształcie okrągłym, cylindrycznym lub owalnym, trapezu
- o nieregularnych kształtach, z wystającymi elementami
- luźne ciężkie elementy lub takie, których rozkład ciężaru jest nierównomierny
- o lepkiej powierzchni uniemożliwiającej zsuwanie się (np. gumy, folia strecz, itp.)
- niestabilny kształt (tzn. możliwe jest przesunięcie się zawartości i związane z tym przesunięcie środka ciężkości podczas transportu)
- w luźnym opakowaniu
- oznakowane naklejkami "góra/dół", "uwaga szkło",(delikatne)
- długość paczki większa niż 139 cm (UPS) oraz 120 cm (DHL)
- zawierających przedmioty lub urządzenia wytwarzające pole magnetyczne (DHL)
-
Bezwzględnie zakazane jest przesyłanie:
- agregaty
- akumulatory
- alkohol
- amunicja
- antyki
- artykuły spożywcze
- bagaż pozostawiony bez opieki
- baterie, m.in litowe
- biżuteria lub zegarki na rękę (oprócz sztucznej biżuterii i niskiej klasy zegarków) o wartości przekraczającej 150 USD lub zawierające metale i/lub kamienie szlachetne
-
Bezwzględnie zakazane jest przesyłanie:
- rzeczy łatwo psujące się i towary wymagające przewozu w kontrolowanej temperaturze
- rzeczy wydzielające zapachy
- przesyłki wartościowe, tj. pieniądze, weksle, czeki, akredytywy, polecenia wypłat, przekazy, inne dokumenty bankowe i finansowe, papiery wartościowe, złoto, srebro, pozostałe metale z grupy platynowców, wyroby z tych metali, kamienie szlachetne, perły, dzieła sztuki, zbiory kolekcjonerskie, zbiory archiwalne, dokumenty
- plany, wzory, prototypy
- mienie przesiedleńcze
- sprzęty RTV oraz AGD
- zwłoki i szczątki zwłok ludzkich
- żywe zwierzęta
- broń, amunicja
- narkotyki, substancje psychotropowe, preparaty, w tym leki, wymagające specjalnych warunków
- towary, które ze względu na swoje właściwości, stanowić mogą zagrożenie dla zdrowia lub życia albo mogą uszkodzić inne towary lub mienie AMBRO Express lub jego podwykonawców
- towary niebezpieczne wszystkich klas w rozumieniu Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR) sporządzonej w Genewie dnia 30 września 1957, towary objęte Krajowym Systemem Przesyłek Monitorowanych SENT
- towary, które wymagają odrębnych zezwoleń, koncesji, lub ich przewóz jest zabroniony przez prawo
-
Przesyłki zapakowane w skrzynie drewnianą, kontener metalowy lub plastikowy traktowane są jako przesyłki paletowe mimo, że nie wymagają umieszczenia na palecie.
Przesyłki kwalifikujące się do przewozu na palecie:
- drzwi samochodowe
- maska samochodowa
- zderzak
- tłumik
- kolektor
- progi samochodowe
- silnik (fabrycznie nowy)
- skrzynia biegów (fabrycznie nowa)
- części motoryzacyjne
-
Niestety firmy kurierskie nie dostarczają przesyłek do skrytek pocztowych ponieważ usługa dostarczenia przesyłki musi zostać pokwitowana podpisem przez odbiorcę. Wyjątek może stanowić Inpost, który dostarcza przesyłki do swoich skrytek czyli do paczkomatów Inpostu.
-
Jeżeli kurier nie odbierze przesyłki w wyznaczonym terminie, proszę skontaktować się z nami odpowiadając na tę wiadomość w celu wyznaczenia innego terminu nadania przesyłki.
Prosimy o informację również w przypadku, gdy umówicie się Państwo bezpośrednio z kurierem na odbiór przesyłki w innym terminie. Ustalenia takie nie są wiążące dlatego w tych przypadkach zlecimy systemowo ponowny odbiór.
-
Kurierzy najczęściej odbierają przesyłki w godzinach 9:00 - 17:00. Godzina odbioru zależna jest od wielu czynników, między innymi od zaplanowanej trasy, jaką będzie poruszał się kurier.
Dzięki statystykom możesz ocenić, o której godzinie kurier najczęściej odbiera przesyłki. Statystyki dostępne są w szczegółach zamówienia w panelu klienta.
-
Maksymalna wartość ubezpieczenia wynosi:
- AMBRO Express – 7.000 PLN
- DHL – 100.000 PLN
- DHL ServicePoint – 6.500 PLN
- DPD kraj – 20.000 PLN
- DPD zagranica – 50.000 PLN
- DPD Palety kraj – 100.000 PLN
- DPD Palety zagranica – 50.000 PLN
- FedEx – 20.000 PLN
- GLS – 4.000 PLN
- InPost Kurier – 50.000 PLN
- InPost Paczkomaty – 20.000 PLN
- ORLEN Paczka – 5.000 PLN
- UPS kraj – 100.000 PLN
- UPS zagranica – 500.000 PLN