Przesyłka biznesowa, co wybrać – standardową, paletową, czy gabarytową?


Przesyłka biznesowa
Przesyłka biznesowa

Przesyłka biznesowa, co wybrać – standardową, paletową, czy gabarytową?

Logistyka w biznesie jest bardzo ważnym elementem działania firmy. Od niej zależy, czy w naszych magazynach punktualnie pojawią się towary. Lub czy produkty dostarczone do klientów trafią w stanie nienaruszonym. Logistyka to także koszt, który można optymalizować dobierając, odpowiednie formy wysyłki do towaru. Wybierając oferty najbardziej dla nas korzystne, na przykład te oferowane przez brokerów kurierskich możemy oszczędzać. Jeśli chcesz wiedzieć, jaka przesyłka biznesowa jest odpowiednia, do Twoich potrzeb przeczytaj poniższy poradnik.

Standardowa przesyłka kurierska

Przesyłki kurierskie w biznesie stały się czymś zwyczajnym. Tylko w 2016 roku wysłano 65 miliardów przesyłek biznesowych ma całym świecie. Jak podaje Statista firmy wydały na te usługi prawie 200 miliardów dolarów, a rynek ten nadal rośnie.

Standardowa przesyłka kurierska, nazwana tak do celów tego artykułu jest dość podobna u każdego z przewoźników. Przeważnie może ona mieć wagę około 30 kg, długość jednego boku nie może przekroczyć od 120 do 175 cm, a suma boków nie może być większa niż 300 cm. U niektórych firm kurierskich możemy spotkać się z innymi parametrami, które są dopuszczalne. Może być to krótszy bok lub niższa waga. Warto dlatego sprawdzić, czy nadając przesyłkę, lepiej będzie dla nas wysłać ją jako przesyłkę zwykłą, czy może już jako gabaryt. Jeśli paczka zostanie wysłana w nieodpowiedniej kategorii, możemy liczyć się z tym, że firma kurierska doliczy nam opłaty dodatkowe.

Dla kogo są przesyłki standardowe? Przede wszystkim dla wszystkich firm, które chcą szybko i bezpiecznie nadać dokumenty firmowe. Dokumenty przeważnie już kolejnego dnia roboczego dostarczane są do partnerów biznesowych oraz klientów.

Kurierskie paczki standardowe, to także świetne rozwiązanie dla e-commerce. Przy ich pomocy możemy nadać książki, płyty, gry, komputery, mały sprzęt elektroniczny i AGD, ubrania, niektóre meble, części rowerowe, czy też samochodowe. Oczywiście obowiązują nas także ograniczenia zawartości, bowiem przepisy w firmach kurierskich dość jasno pokazują, czego w paczkach wysyłać nie można.

Podsumowując, jeśli jesteś przedsiębiorcą, który wysyła dużą ilość paczek o niewielkich rozmiarach lub produktów dużych, ale mieszczących się w gabarycie i wadze podanych przez firmę kurierską, to jest to rozwiązanie dla Ciebie.

Przesyłka biznesowa gabarytowa

Czyli przesyła, która przekracza określone w regulaminach kurierów rozmiary lub wagę. Dodatkowo są to paczki, które ważą więcej niż standardowe nadania, ale mniej niż palety. Często wśród nich znajdują się towary, które nie nadają się na palety z racji swoich nietypowych wymiarów, lub są na przykład w kształcie nieregularnym, który wymaga odpowiedniego przewożenia i uwagi. Do takich produktów zalicza się na przykład tablice magnetyczne lub niektóre meble, w tej kategorii pojawią się także tła fotograficzne, tła malarskie, części samochodowe czy też rowerowe.

Kto skorzysta z tego typu przesyłek? Przede wszystkim sklepy i firmy, które wysyłają towary o różnych kształtach i różnej wadze. Na przykład wykonują meble na zamówienie. Sklepy sprzedające opony samochodowe, a także materiały budowlane.

Kurierskie przesyłki paletowe

To ostatnia grupa przesyłek, która została stworzona z myślą o dostarczaniu palet z towarem, do klientów indywidualnych oraz biznesowych. Na palecie można wysłać praktycznie wszystko. Standardowa paleta Euro ma wymiar 120×80 cm i to jest podstawa naszej przesyłki. Jednakże nie ma problemu, aby wysokość towaru miała np. 2 mety. Dla przewoźnika najważniejsze jest, aby towar na palecie był stabilnie przytwierdzony i żeby nic nie wychodziło poza jej obrys.

Na paletach przewożone są pojedyncze towary np. duże AGD, ale także zbiorcze opakowania małych produktów. Na przykład 40 pudełek z filmami DVD po 25 sztuk każde. Oczywiście to przykład.

Kiedy przesyłka paletowa jest najlepszym wyborem? Kiedy wysyłamy duże produkty albo musimy dostarczyć wiele małych pudełek, a ich pojedyncza wysyłka jest nieopłacalna. Skorzystają z niej praktycznie wszyscy producenci towarów, e-sklepy z dużymi produktami i wszyscy ci, którzy nie mają możliwości wysłana produktów w inny sposób.

Liczą się pieniądze

Dobrze przeprowadzone działania logistyczne pozwalają na punktualną i bezpieczną dostawę towarów, a co najważniejsze umożliwiają zaoszczędzić pieniądze. Wybierając rodzaj przesyłki starajmy się znaleźć najlepsze rozwiązania np. na łączenie paczek. Na jednej palecie można przecież wysłać jeden duży produkt i kilka małych, jeśli są one odpowiednio zabezpieczone. Warto więc myśleć ekonomicznie, szczególnie gdy nadajemy bardzo dużo paczek.