E-commerce w Polsce

Polski rynek przesyłek napędzany przez e-commerce Doskonałe położenie – nie tylko w kontekście samej Europy – oraz ciągle niskie koszty inwestycji sprawiają, że Polska postrzegana jest jako jedna z najciekawszych lokalizacji logistycznych. Dotyczy to szczególnie branży e-commerce. Zjawisko to postrzegane jest już nie jednostkowo, ale jako szerszy i wyraźnie zarysowany trend. Rynek dostaw przesyłek nabrał …

Logistyka w e-commerce

Logistyka w e-commerce – kto za to płaci – właściciel sklepu czy klient? Koszty nadania przesyłki w sklepie internetowym to ta część e-biznesu, o jakiej nie możemy zapominać, a która wielu sprzedawcom spędza sen z powiek. Teoretycznie ponoszą je osoby kupujące, ale w praktyce często bywa tak, że bierze je na siebie sklep, by przyciągnąć …

Wysyłka do Niemiec

Problemowa wysyłka do Niemiec. Co zrobić, gdy brak danych odbiorcy? Wysyłka do Niemiec to jedna z najczęściej wybieranych opcji dostarczeń zagranicznych. Jak uniknąć ewentualnych problemów związanych z doręczeniem? Kluczowe są oczywiście poprawne dane adresata – jednak nie jest to jedyny istotny aspekt. Warto bowiem zwrócić uwagę na specyfikę rynku niemieckiego. W przypadku Polski to duże …

Poczta

Poczta Polska inwestuje w przesyłki e-commerce Poczta Polska jest kolejnym dużym graczem na rynku przesyłek i dostaw, który zainwestuje duże środki w segment e-commerce. Handel internetowy sprawia, że kolejne firmy kurierskie właśnie tę branżę zaczynają traktować priorytetowo. Aż 19 procent – taki wzrost, według danych z komunikatu Poczty Polskiej, spółka zanotowała na rynku usług kurierskich. …

Dostawa tego samego dnia

Dostawa tego samego dnia – jak wdrożyć w sklepie internetowym? Zakup o 10:00, a dostawa towaru tego samego dnia – np. po południu? To nie mrzonka, ale kierunek, w którym zmierza świat e-commerce. Sklepy internetowe konsekwentnie dążą do tego, by zminimalizować czas dostawy przesyłki do Klienta. Stąd ścisła współpraca z kurierami oraz tworzone regionalnie centra …

Dla kupującego liczy się wygoda

Dla kupującego liczy się wygoda Rewolucja e-commerce, czy ewolucja? Czasem, gdy tak przyglądam się temu wszystkiemu, mam wrażenie, że to coś pomiędzy. Bo z jednej strony pewne zmiany zachodziły subtelnie, kształtowały się powoli, jak na przykład to, że coraz chętniej i śmielej robimy zakupy właśnie w internecie. Z drugiej strony – zaliczamy pewne skoki. Bo …

Dopłaty sezonowe

Wszystkie firmy kurierskie działające na naszym rynku odnotowują zwiększoną ilość nietypowych oraz gabarytowych przesyłek. Lawinowy wzrost objętości przesyłek, przeładowanie samochodów oraz brak rąk do pracy, z którym borykają się przewoźnicy powoduje wdrażanie coraz nowszych ograniczeń oraz dopłat. Każda przesyłka podlega szczegółowej weryfikacji (wagi i wymiarów) u przewoźnika. W tym miejscu należy zwrócić szczególną uwagę, aby …

Terminal DHL

DHL stawia na nową jakość przesyłek w Gdańsku 1,8 tys. m2, 3 tys. sortowanych przesyłek na godzinę i wizja dostarczeń na wyjątkowym w skali Polski poziomie przesyłek – taki ma być nowy terminal DHL Express. Polski oddział spółki działającej w sumie w ponad 200 państwach wyraźnie stawia na gdańską lokalizację. To ciekawe rozwiązanie w kontekście …

Jak duże znaczenie w e-commerce ma ostatnia mila

Jak duże znaczenie w e-commerce ma ostatnia mila Mówią, że są zawody, które wymagają tego, by czuć „powołanie”. Bycie nauczycielem, lekarzem czy duchownym to ta sztampowa trójca. Jednak od pewnego czasu coraz głośniej mówi się o tym, że to „powołanie” do danej profesji powinno dotyczyć nas wszystkich, szczególnie w zawodach, które wymagają kontaktu z drugim …

Ekologia

Ekologia wkracza na rynek przesyłek kurierskich Przesyłasz paczki w folii, bąbelkowej kopercie lub innym – dalekim od standardów środowiskowych – opakowaniu? Szykuj się na dodatkowe koszty wysyłki. Ekologia ma coraz większe znaczenie. Od tej drogi nie ma odwrotu. W świat przesyłek, logistyki oraz e-commerce wchodzi standard eko. Tak jak świat powszechnie zaczyna dążyć do ograniczenia …