Przesyłka za pobraniem i przesyłka na koszt odbiorcy – czym się różni?


Przesyłka
Przesyłka

Przesyłka za pobraniem – to taka opcja, gdzie za zamówiony towary odbiorca zapłaci gotówką przy odbiorze przesyłki. Wybierając u nas to rozwiązanie, zleceniodawca musi opłacić zamówienie “z góry”, a po około 3 (UPS) lub 5 (DHL) dniach roboczych licząc od dnia następnego po doręczeniu przesyłki, kwota pobrania zostanie przekazana na konto zleceniodawcy.

Kwota pobrania – to kwota jaką kurier ma pobrać od odbiorcy przy doręczaniu przesyłki. Powiedźmy, że chcemy sprzedać wózek dziecięcy za 150 zł i taką kwotę wpisujemy przy składaniu zamówienia.

Przesyłka na koszt odbiorcy – płatności dokonuje odbiorca w chwili doręczenia przesyłki przez kuriera (taka opcja nie jest dostępna w naszym serwisie).

Jest jeszcze jeden sposób łączący oba wcześniej wymienione, który najłatwiej będzie wytłumaczyć na przykładzie:
Chcemy sprzedać wózek dziecięcy za 150 zł i chodzi nam o to, aby odbiorca pokrył również koszty transportu. Przy składaniu zamówienia w firmie kurierskiej przekazujemy te informacje, które kurier umieszcza na liście przewozowym. Natomiast w naszym serwisie w takim przypadku do kwoty pobrania należy doliczyć koszt transportu. Czyli zleceniodawca opłaca zamówienie, ale po doręczeniu przesyłki te pieniądze wraz z kwotą pobrania wracają do niego na konto bankowe. Dla ułatwienia nasi konsultanci mają możliwość przygotowania kompletnego zamówienia przez telefon a po stronie zleceniodawcy pozostaje jedynie jego opłacenie.