Przesyłka z Chin będzie znacznie szybsza


Paczka z Chin
Paczka z Chin

Paczka z Chin to zwykle długi – bardzo długi – czas oczekiwania na towar. Teraz się to zmieni. Tylko około 15 dni roboczych – tyle trwać ma dostawa towarów zakupionych w Chinach do Europy. Na takie przyspieszenie wysyłki do Polski liczy krajowy oddział eBay.

Zakupy robione przez Aliexpress to często okazje cenowe, ale i niepewność. Dotyczy to zarówno ostatecznego kształtu i jakości zakupionego towaru (jakże częste są przypadki  dokumentowania różnicy pomiędzy produktem oferowanym a ostatecznie przysłanym) jak i czasu dostawy. Realia, w których na przesyłkę trzeba oczekiwać często nawet miesiącami sprawiają, że odzież zimowa zamawiana jest latem, a stroje kąpielowe na wakacje wczesną – bardzo wczesną – wiosną. Z drugiej jednak strony nie brak niespodzianek. Bywają przesyłki dostarczane do odbiorcy już w ciągu tygodnia. Trzeba jednak pamiętać, że choć zakupy obsługuje chiński sprzedawca, korzysta często z magazynów znajdujących się już w Europie. To znacznie przyspiesza czas dostarczenia paczki.

Paczka z Chin – standardowy czas dostawy

Czy paczki zamówione z Chin można w jakikolwiek sposób ujednolicić pod względem czasu doręczenia? Ma w tym pomóc SpeedPAK. To usługa, którą promuje eBay. Gigant rynku e-commerce chce przyspieszyć dostawę zakupów z Azji, a jednocześnie zagwarantować odbiorcom konkretny czas obsługi. eBay.pl zakłada, że dzięki SpeedPAK i ścisłej współpracy z chińskimi operatorami znacząco skróci czas dostarczenia przesyłek. Maksymalnie ma on sięgać 15-18 dni roboczych. Takie rozwiązanie ma nie tylko przyspieszyć dostawy. Według eBay skusi klientów do zakupów. Jednym z czynników zniechęcających był dotychczas nieprecyzyjny czas potencjalnego odbioru przesyłki. Standardowa paczka z Chin dotychczas powszechnie kojarzona jest raczej z długim terminem dostarczenia niż szybkością wysyłki.

Zakupy w Chinach a popularność w Polsce

Firmy z Azji są coraz częściej wybierane przez Polaków. Zakupy na Aliexpress – ale również w innych platformach handlowych, z którymi współpracują chińscy producenci – pod względem popularności cechują się szczególną dynamika. Tylko według danych polskiego oddziału eBay, sprzedaż towarów z rejonu Azji do Polski zwiększyła się w ciągu roku – porównując pierwszy kwartał 2017 do 2018 – aż o 40 proc. Szacuje się, że cały krajowy rynek e-commerce w kraju wyraźnie zmierza ku zakupom transgranicznym. Już ok. 20 proc. kupujących regularnie wybiera sklepy zagraniczne. Na podobnym poziomie kształtuje się liczba osób wybierających właśnie platformy azjatyckie.
Sprzyjają temu nie tylko atrakcyjne ceny. To również mechanizmy pozwalające śledzić lokalizację wysyłanych przesyłek. Są one, według badań, jednym z podstawowych rozwiązań oczekiwanych przez konsumentów. Śledzenie przesyłek z Chin możliwe jest m.in. dzięki track-chinapost.com czy 17track.net. Paczka z Chin może być też analizowane przy wykorzystaniu aplikacji do weryfikacji na smartfonach – m.in. AfterShip Package Tracker czy TrackChecker.
Kupując towar przez Aliexpress warto zwrócić uwagę na podawany przy aukcji termin wysyłki towaru. To zwykle od kilku do kilkunastu dni. Jeśli jednak sprzedawca nie wysyła paczki w zagwarantowanym w ten sposób w terminie, jest to podstawa do automatycznego zamknięcia zamówienia. Pieniądze za towar wracają wtedy na konto kupującego.