Jak zwrócić sprzęt od UPC?


Jak zwrócić sprzęt od UPC? fot. upc.pl
Jak zwrócić sprzęt od UPC? fot. upc.pl

Korzystając z usług dostawcy usług internetowych oraz telewizyjnych UPC może zdarzyć się, że zakończy się nam umowa lub zostanie ona przez nas rozwiązania, a my pozostaniemy w posiadaniu sprzętu należącego do firmy UPC. Jak poradzić sobie tego typu problemem? Oto krótki poradnik.

Kiedy należy zwrócić sprzęt do UPC?

Zwrot sprzętu do UPC może nastąpić z kilku przypadków. Najczęściej są to następujące powody:

  1. Całkowicie rezygnujemy z usług UPC, po prostu skończyła się nam umowa lub została ona rozwiązana przez jedną ze stron. Mowa tutaj o dowolnej umowie na świadczenie usług za pomocą modemu, routera, dekodera UPC lub innego urządzenia należącego do UPC.
  2. Zmieniamy abonament lub usługę i sami decydujemy się na instalację nowego sprzętu. Wtedy też otrzymujemy przesyłkę z nowym urządzeniem, a stare musimy zwrócić.
  3. Zmieniamy usługę, lecz instalacji będzie dokonywał technik.

We wszystkich trzech powyższych przypadkach stary sprzęt powinien zostać zwrócony. Jednak jest kilka wyjątków, o czym poniżej.

Nie wszystkie urządzenia należy zwracać

UPC nie wymaga od nas oddawania wszystkich sprzętów. Z racji programu ochrony środowiska niektóre urządzenia nie muszą być zwracane, a obowiązek ich utylizacji pozostaje po stronie abonenta. Poniżej znajduje się lista wszystkich urządzeń, które nie wymagają od nas zwrotu.

Modemy:

  • Ambit – wszystkie modele
  • Arris – wszystkie modele z wyjątkiem TG3492LG
  • Cisco – wszystkie modele
  • Motorola – wszystkie modele
  • Scientific Atlanta – wszystkie modele
  • Terayon – wszystkie modele
  • Technicolor – wszystkie modele
  • Thomson – wszystkie modele
  • Ubee – wszystkie modele

Routery bezprzewodowe:

  • D-Link – DIR100
  • Netgear – JNR3000, WNDR4300, WNR1000, WPN 824
  • TP-Link – TL-R402M, TL-WR1042ND

Dekodery – telewizja analogowa

  • General Instrument (GI) – CFT-2000

Dekodery – telewizja cyfrowa

  • Kaon – KCF-G4NSA, KCF-B3200NSA, KCF-G3PVRA
  • Motorola – wszystkie modele
  • Philips – DCR8111/03
  • Thomson – DCI52, DCI62, DCI6221

Bramki VoIP

  • Grandstream – HT-502
  • Linksys – SPA-2102

Karty SIM

  • wszystkie modele

Jakie urządzenia i akcesoria zwrócić należy?

Przede wszystkim musimy pamiętać, że oddając urządzenie, które nie znajduje się na powyższej liście, czyli objęte jest koniecznością zwrotu, to musimy oddać je wraz z akcesoriami, które otrzymaliśmy. Oto skrócona lista urządzeń i akcesoriów, które należy oddać.

Horizon

  • pilot
  • kabel HDMI
  • kabel zasilający
  • zasilacz
  • kabel RJ-45

Mediabox

  • pilot
  • kabel HDMI
  • karta S.C.
  • zasilacz lub kabel zasilający (w zależności od modelu dekodera)

MediaModuł CI+ oraz kartę klucz

Modem lub router

  • zasilacz
  • kabel RJ-45

W jakim terminie należy zwrócić urządzenia?

Jeśli podpisana umowa nie mówi inaczej, to sprzęt należy oddać do 14 dni od momentu rozwiązania umowy z UPC. Standardowy regulamin świadczenia usług dostępny jest tutaj:

Jak zwrócić sprzęt?

Istnieje kilka możliwości zwrotu sprzętu UPC.

Jeśli zdecydujemy się na wysyłkę urządzeń do UPC, to należy pamiętać, że musimy je spakować do jednego pudełka i dobrze zabezpieczyć przed uszkodzeniem. O tym, jak zapakować przesyłkę przeczytasz na naszym blogu.

Następnie paczkę należy nadać na adres:

Zwrot UPC
Arvato Services Polska
Kopytów 44d
05-870 Błonie

Uwaga: brak dopisku “Zwrot UPC” spowoduje odmowę przyjęcia przesyłki w magazynie.

Uwaga 2: Przygotowaliśmy wypełniony formularz zamówienia kuriera, który wystarczy uzupełnić o Twoje dane. Po opłaceniu przesyłki, paczka zostanie odebrana od Ciebie bez dodatkowych kosztów i podpisywania żadnych umów.

Uwaga 3: Powyższy zwrot jest darmowy i wiąże się jedynie z poniesieniem kosztów przesyłki.

Uwaga 4: Warto zachować numer nadania paczki.

Opcja druga to oddanie sprzętu technikowi UPC. Koszt tego rozwiązania to 50 zł. Aby umówić technika, należy skontaktować się z Ogólnopolskim Biurem Obsługi Klientów.

Nadanie paczki w paczkomacie, to trzecia opcja. Dostępna dla osób, które mieszkają w pobliżu wybranych punktów odbioru i nadania InPost. Rozwiązanie to jest jednak tylko dostępne dla przesyłek poniżej 41 x 38 x 64 cm.

Jakie konsekwencje pojawiają się, gdy nie oddamy sprzętu?

Jeśli faktycznie nie dostarczymy sprzętu w wybranym terminie, to może okazać się, że zostaną na nas nałożone kary, które znajdują się w części „opłaty windykacyjne” w umowie podpisanej z UPC.