GLS jeszcze bardziej personalizuje dostawy e-commerce


GLS
GLS

InfoCourierService to rozwiązanie, które ma sprawić, że firma kurierska GLS Poland wejdzie na jeszcze wyższy poziom personalizacji systemu dostaw. To kolejny krok marki w kierunku szybkiej i zindywidualizowanej obsługi e-commerce.

Nowa usługa wchodzi na rynek w szczególnym okresie – przedświątecznej gorączce, która w grudniu 2018 r. przybiera rekordowych rozmiarów. GLS Poland, niezależnie od tego wprowadza rozwiązanie, które ma usprawnić kontakt na linii kurier-adresat. Celem jest optymalizacja systemu dostaw – nowe rozwiązanie ma ograniczyć sytuacje, w których przesyłki kurierskie nie są dostarczane natychmiast m.in. ze względu na problemy z ustaleniem lokalizacji odbiorcy.
Jak działa InfoCourierService? Sam GLS podkreśla, że to mechanizm stosunkowo prosty, ale z drugiej strony – bezpośrednio przekładający się na szybkość kontaktu. W ramach systemu GLS odbiorca przesyłki otrzymuje wiadomość SMS z numerem kuriera odpowiedzialnego za transport przesyłki. W ten sposób bez problemów może skontaktować się z nim bezpośrednio i ustalić szczegóły dostawy – jej termin czy zmianę lokalizacji. Usługa ułatwia więc kwestie przekierowań przesyłek czy też śledzenia paczki GLS przez internet.

Personalizacja odbioru przesyłki

GLS w ten sposób chce podkreślić wagę indywidualnego podejścia do klienta. – To nowa usługa, ale traktujemy ją jako element działań, których celem jest optymalizacja systemu dostaw. Dążymy do tego, by skrócić czas, jak najbardziej ułatwić i spersonalizować odbiór przesyłki – mówi o InfoCourierService dyrektor zarządzający GLS Poland, Tomasz Kroll.
Na personalizację wpływa też szybki i wygodny dostęp do punktów nadania oraz odbioru przesyłek. To kolejny element, w który w najbliższym czasie inwestować chce GLS Poland. Już teraz sieć tej marki należy do szczególnie rozbudowanych. To ponad 1,5 tys. punktów ParcelShop.

Kontrola czasu według GLS

Kolejnym elementem, który personalizuje dostawy realizowane przez GLS Poland jest usługa FlexDeliveryService. Dostępna jest w 18 państwach – w tym w Polsce. Firma kurierska z wyraźnym wyprzedzeniem informuje odbiorcę przesyłki o planowanym terminie dostawy. Jednocześnie umożliwia adresatowi pełną kontrolę nad czasem oraz miejscem odbioru paczki. Odbiorca może np. zmienić adres doręczenia czy też zrezygnować z bezpośredniego odbioru i przekierować przesyłkę do określonego punktu Parcel Shop. Dodatkowo, FlexDeliveryService umożliwia m.in. rozwiązanie bardzo doceniane – szybkie złożenie dyspozycji o pozostawieniu przesyłki bez podpisu na terenie adresu doręczenia. Takie rozwiązanie przyspieszy dostarczenie paczki np. do zakładu pracy w sytuacji, gdy adresata nie ma na miejscu.

GLS Poland stawia na e-commerce

InfoCourierService jak i FlexDeliveryService to rozwiązania, które mają przede wszystkim wspierać systemy e-commerce. – Budujemy kompleksowy, zintegrowany system usług i funkcjonalności, w tym również usprawniających dostawy transgraniczne. Wszystko wskazuje na to, że międzynarodowy handel online będzie odgrywał coraz większą rolę – podkreśla Kroll.
W Polsce GLS istnieje od 20 lat. W sumie marka – poprzez sieć własnej firmy oraz spółek-córek i partnerów transportowych – obsługuje 41 państw w Europie, a także 8 stanów USA oraz Kanadę.