Przesyłki kurierskie – pięć najczęstszych błędów przy nadawaniu


Przesyłki
Przesyłki

Choć nadawanie przesyłek kurierskich jest w teorii proste, to podczas tego procesu często pojawiają się błędy. Najczęściej wynikają z pośpiechu, roztargnienia czy braku precyzji. Sprawdź, jakie najczęściej błędy popełniają nadawcy, podczas nadawania przesyłki.

Pamiętaj, żeby zawsze uważnie i dokładnie nadawać swoje zlecenia dla kuriera. Nie śpiesz się, szczegółowo zmierz, zważ przesyłki i precyzyjnie określ adres doręczenia i ewentualnego zwrotu. Inaczej możesz narazić się na trudności z wykonaniem zlecenia przez kuriera.

Błędy adresowe spotykamy często

Pierwszy błąd przy nadawaniu przesyłek to adres. Nadawcy mylą kod pocztowy lub ulicę adresata. To utrudnia kurierowi dotarcie do celu i doręczenie paczki. Pamiętaj, że konieczne jest podanie imienia i nazwiska (lub nazwy przedsiębiorstwa), ulicy, numeru domu, kodu pocztowego, numeru telefonu, a najlepiej również adresu mailowego odbiorcy zlecenia.

Błędy adresowe zdarzają się też przy nadawcach. Nie zakładaj, że przesyłki na pewno dojdą do odbiorcy. Podaj swoje dokładne dane, żeby w razie potrzeby paczka nie zaginęła.

Nieprawidłowe opakowanie i rozmiary przesyłki kurierskiej

Kolejne dwa błędy mają związek z samą paczką. Dużym błędem jest nieprawidłowe pakowanie. Zdarza się, że kurier nie przyjmie zlecenia, ponieważ klient źle opakował towar. Skuteczne opakowanie zasłania cały obręb zawartości, chroni towar przed uszkodzeniem w trasie oraz zasłania ewentualne, ostre krawędzie. Najlepiej, jeżeli zawartość znajduje się w prostokątnym kartonie, zabezpieczonym dodatkowo folią stretch. Środek paczki nie powinien natomiast swobodnie poruszać się po kartonie. Wykorzystaj do tego styropian lub folię bąbelkową.

Bardzo często spotykanym błędem jest też złe określenie wymiarów lub wagi przesyłki. Kurier najczęściej zabierze przesyłkę, (jeżeli ta oczywiście zmieści się w jego aucie), ale może się okazać, że firma kurierska naliczy dodatkowe opłaty za usługę. Żeby tego uniknąć, dokładnie opisuj paczki już na etapie zamówienia kuriera.

Nie utrudniaj kurierowi pracy

Kurierzy często spotykają się z klientami, którzy nie są przygotowani do wysłania przesyłki. Błędem jest brak naklejonej etykiety na przesyłkę. Takiej paczki kurier może po prostu nie przyjąć. Etykieta powinna być dobrze przymocowana na opakowanie, tak, aby nie spadła podczas transportu. To ona określa wszelkie dane związane z Twoim zleceniem.

Ostatni z pięciu błędów, które przypominamy związany jest z błędnym określeniem godziny i daty przyjazdu kuriera. Zdarza się, że klienci zamawiają usługę, po czym nie ma ich w mieszkaniu, albo paczka nie jest jeszcze gotowa. Jeszcze przed zamówieniem kuriera zapakuj wysyłany towar i określ godziny, podczas których na pewno będziesz w domu. To ułatwi pracę kurierowi i oszczędzi Ci niepotrzebnego stresu.