Ponad milion sprzedawców w Europie sprzedaje przez Amazon dla firm


Amazon dla firm
Amazon dla firm

W Europie znajduje się ponad 1,1 miliona aktywnych sprzedawców korzystających z usługi Amazon dla firm. To wzrost o 25 proc. w porównaniu z sytuacją z ubiegłego roku. Najbardziej procentowy skok można zaobserwować w Amazon Turcja i Amazon Włochy.

Kto sprzedaje poprzez Amazon dla firm?

Dominujące rynki, jeśli chodzi o liczbę sprzedawców na Amazon, to Wielka Brytania, Niemcy, Włochy, Francja, Hiszpania i Turcja. Oczywiście najbardziej aktywnych sprzedawców nadal można znaleźć na Amazon UK, było ich 281 257. W porównaniu z ubiegłym rokiem liczba aktywnych e-handlowców na tej platformie wzrosła o 18,4 proc. Jest to więcej niż w Niemczech (gdzie aktywnych jest 244 425 firm), co oznacza wzrost o 17,5 proc. od ubiegłego roku.

Europejskie rynki po zsumowaniu mają nieco więcej aktywnych sprzedawców, niż Amazon US. Ten rynek pod względem wzrostu liczby aktywnych handlowców, nie ma powodu do radości. Wynik, to zaledwie 5,1 proc.

USA dominuje

Rynek amerykański jest czterokrotnie większym niż rynek brytyjski. Fakt, że na europejskich rynkach występuje znaczny procentowy wzrost, jest wynikiem świadomego nacisku Amazona, aby umożliwić e-sprzedawcom w Europejski sprzedaż na wszystkich pięciu rynkach w UE.

Amazon jest jedną z największych firm e-commerce w Europie. Mimo że nie jest obecny na większości rynków europejskich, jego wpływ jest ogromny. Zwłaszcza w Wielkiej Brytanii i Niemczech firma nie boi się nowych inicjatyw.

W całej Europie Amazon ma sieć 31 centrów logistycznych, rozmieszczonych w siedmiu krajach. W kwietniu 2017 r. Amazon ogłosił, że szuka w sumie 1300 jednostek magazynowych w pobliżu dużych miast w całej Europie, aby mogły one funkcjonować jako centra ostatniej mili. W 2015 r. firma detaliczna wysłała do swoich klientów na całym kontynencie ponad 1 miliard jednostek. Warto wspomnieć, że przy pomocy serwisu KurJerzy.pl polscy handlowcy także dostarczają do magazynów swoje produkty.

Kierunek, w którym idzie Amazon

Teraz jednym z celów firmy jest rozwój europejskiego Prime. Ta usługa została ogłoszona w 2005 r.: za roczną opłatę w wysokości 79 dolarów członkom zaoferowano bezpłatną dwudniową wysyłkę i obniżone stawki za jednodniową wysyłkę. Dwa lata później Amazon Prime mógł być również używany przez klientów w Niemczech i Wielkiej Brytanii, podczas gdy Francja dołączyła do programu w 2008 r., a Włochy w 2011 r.

Z biegiem lat Amazon Prime rozszerzył swoje korzyści członkostwa o usługi takie jak Amazon Video, biblioteka dla właścicieli Kindle, Prime Music i Amazon Drive. Amazon Prime Now został ogłoszony w grudniu 2014 roku i dał członkom Prime możliwość dostarczenia produktów w ciągu godziny za 8 dolarów lub w ciągu dwóch godzin za darmo. Po uruchomieniu w USA Amazon Prime Now rozszerzył działalność o kilka miast w Wielkiej Brytanii, Francji, Włoszech i Hiszpanii. W marcu 2018 r. Amazon nawiązał współpracę z francuskim sprzedawcą spożywczym Monoprix, aby mógł dostarczać artykuły spożywcze klientom Prime Now we Francji.

Szybkie dostawy żywności?

Idźmy dalej: Amazon Fresh. Fresh to usługa dostarczania żywności Amazon, która została uruchomiona w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku. Usługa jest przeznaczona dla członków Amazon Prime i daje użytkownikom możliwość zamówienia artykułów spożywczych i dostarczenia ich do domu tego samego dnia lub następnego dnia. Zaczęło się od AmazonFresh w Wielkiej Brytanii w 2016 roku, uruchamiając usługę tylko w niektórych obszarach w Londynie. Rok później AmazonFresh rozpoczął działalność w Berlinie, Poczdamie i Hamburgu.

To nadal nie koniec! W kwietniu 2015 r. Amazon ogłosił uruchomienie Amazon Business, nowego rynku dedykowanego dla firm. Usługa rozpoczęła się po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych, a dwa lata później Amazon Business rozpoczęła działalność w Wielkiej Brytanii. Był to pierwszy rynek europejski, na którym działała platforma B2B Amazon. W 2016 r. Amazon Business uruchomiono w Niemczech, a w 2018 r. amerykańska firma postanowiła wdrożyć platformę business-to-business na innych głównych rynkach. Amazon Business uruchomiono we Francji, Włoszech i Hiszpanii.

Amazon dla firm – dalszy kierunek rozwoju

Amazon jest jednym z kluczowych graczy w globalnym e-commerce, trudno się więc dziwić, że jego ruchy są pilnie śledzone przez wielu małych i dużych detalistów. Ma duży wpływ na rynek, konkurencję i konsumentów. Gracze niszowi obawiają się, że pewnego dnia Amazon wejdzie na ich rynek i porwie ich niższymi cenami, lepszą obsługą i szybszą dostawą. Na koniec jeszcze jedna porada dla wszystkich, którzy chcą wiedzieć, jak sprzedawać na Amazon. Pod linkiem znajduje się poradnik, który pozwoli na rozpoczęcie sprzedaży na tym portalu.