Odbiór przesyłki kurierskiej – na co zwrócić uwagę?


Odbiór przesyłki kurierskiej
Odbiór przesyłki kurierskiej

W okresie świątecznym i noworocznym, kurierzy mają dużo więcej pracy i pole do pomyłki staje się dużo szersze. Na co powinieneś zwrócić uwagę, odbierając od pracownika firmy kurierskiej swoją paczkę? Zobacz jak wykonać odbiór przesyłki kurierskiej, aby wszystko poszło po Twojej myśli!


Pamiętaj, że odbiór przesyłki kurierskiej mocno zmienił się przez pandemię koronawirusa. Najczęściej kurierzy nie chcą już podpisów od odbiorców, a wyłącznie potwierdzenia imienia i nazwiska. To istotne, bo diametralnie wpływa na niektóre kwestie związane z przesyłkami, np. reklamację.

Jak sprawdzić, kiedy kurier do Ciebie dotrze?

Masz wątpliwości czy będziesz w domu, a oczekujesz na przesyłkę od kuriera? Za pomocą dostępnych na naszej stronie statystyk, możesz orientacyjnie sprawdzić kiedy dostawca będzie u Ciebie. Możesz też śledzić przesyłkę za pomocą kodu.

Jeżeli bardzo zależy Ci na poznaniu konkretnego terminu dostarczenia przesyłki, możesz zadzwonić do kuriera (firmy czasami przesyłają numer telefonu wraz z informacją o dniu wydania przesyłki do doręczenia) i poprosić o określenie godziny przyjazdu. Pamiętaj jednak, że nie jest to obowiązek pracownika firmy kurierskiej. Tak samo obowiązkiem kuriera nie jest dzwonienie do Ciebie!

Odbieram przesyłkę – co najpierw?

Przede wszystkim sprawdź czy adres na paczce jest Twój i potwierdź, że ta należy do Ciebie. Oceń również stan opakowania. Jeżeli zauważysz uszkodzony karton lub inne opakowanie, to masz uzasadnione wątpliwości dotyczące towaru.

Co powinno szczególnie wzbudzić Twoje wątpliwości? Przerwane opakowanie, zgnieciony karton, ślady od wody na powierzchni paczki. Również rozerwana taśma może świadczyć o uszkodzeniu zawartości przesyłki.

Jeżeli zauważyłeś, że przesyłka jest uszkodzona możesz to zgłosić kurierowi i poprosić o otwarcie paczki. W przypadku, gdy towar również jest zniszczony, powinniście spisać protokół szkody. To podstawa reklamacji usługi u firmy kurierskiej.

Uwaga! Fakt pandemii i to, że kurierzy nie zawsze doręczają przesyłki do rąk własnych (a zostawiają np. pod drzwiami) daje Ci pole do innego działania. Możesz zabrać paczkę, spokojnie sprawdzić jej zawartość w domu i zgłosić reklamację bezpośrednio do firmy kurierskiej. Nie jesteś zobowiązany do otwierania przesyłki przy kurierze.

Odbiór przesyłki kurierskiej za pobraniem – jak tu wygląda procedura?

Jeżeli wiesz, że czeka Cię odbiór przesyłki kurierskiej za pobraniem, to powinieneś się do tego odpowiednio przygotować. Najlepiej dokładnie odlicz określoną kwotę. Kurier nie ma obowiązku wydać Ci reszty. W niektórych przypadkach pracownicy firmy kurierskiej posiadają terminale, z których możesz skorzystać. Upewnij się jednak, że za swoją paczkę możesz zapłacić kartą.

Jak powinieneś postąpić, gdy zauważysz z kolei uszkodzone opakowanie? Po dokonaniu płatności od razu sprawdź zawartość paczki i przygotuj odpowiedni protokół.

Możesz także odebrać przesyłkę, zapłacić za nią kurierowi i w domu sporządzić protokół reklamacyjny, jeżeli zawartość paczki jest zniszczona, podobnie jak w przypadku paczek standardowych.

Na koniec pamiętaj, że kurierzy nie odpowiadają np. za nieprawidłową zawartość przesyłki czy pomylony towar. Tu musisz kontaktować się z nadawcą, aby z nim wyjaśnić wszelkie wątpliwości.