Komputronik zwrot towaru – jak zrobić?


Komputronik zwrot towaru - jak zrobić?
Komputronik zwrot towaru - jak zrobić?

Komputronik, to sklep z elektroniką, który na rynku działa już wiele lat. Wyrobił sobie markę i cieszy się zaufaniem wśród kupujących. Przez lata brand się rozwijał i poza komputerami, telewizorami w sklepie można też kupić produkty związane z hobby oraz rekreacją. Komputronik to salony stacjonarne oraz sklep internetowy i to właśnie o nim i zwrocie towaru do e-sklepu będzie poniższy poradnik.

Jak odstąpić od umowy w Komputronik?

Podobnie, jak w innych e-sklepach konsument, czyli osoba, która kupiła produkt do użytku prywatnego, a nie na firmę może zrezygnować z zakupu towaru bez podawania przyczyny. Mamy na to 14 dni od momentu otrzymania towaru ze sklepu.

Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej i dotyczy tylko zakupów dokonanych na stronie internetowej Komputronik.pl. Ważne jest też, aby pamiętać, że nie wszystkie towary możemy oddać. Wśród produktów, które nie kwalifikują się do tego typu zwrotów, są między innymi:

  • towary personalizowane – na przykład komputery składane na zamówienie;
  • otwarte produkty higieniczne – golarki, depilatory;
  • otwarte oprogramowanie – płyty, filmy itp.;
  • towary zakupione drogą cyfrową – ebooki, pliki mp3.

Jak przygotować paczkę do Komputronik?

Przede wszystkim musimy oznaczyć przesyłkę numerem RMZ, to ułatwia odnalezienie jej w systemie sklepu. Gotowa etykieta oraz formularz zwrotu powinny znajdować się w pudełku z towarem, jeśli wybraliśmy fakturę elektroniczną, to RMZ i formularz znajdują się w naszej skrzynce e-mail.

Osoby, które nie mają tych dokumentów mogą je pobrać z tej strony – elektroniczny formularz RMZ.

Następnie musimy zapakować towar, który zwracamy. Poradnik, jak zapakować różne produkty znajduje się na naszym blogu. Jak zapakować przesyłkę, poradniki. Do pudełka należy włożyć także dokument odstąpienia od umowy, a na zaklejoną paczkę należy przykleić RMZ.

Tak przygotowaną przesyłkę należy nadać kurierem na adres:

Magazyn centralny – zwroty:
Komputronik S.A.
ul. Krzysztofa Kolumba 8,
62-052 Komorniki

zwrot do komputronik.pl
(grafika: komputronik.pl)

Uwaga: Gotowy formularz zamówienia kuriera dostępny jest po tym adresem. Wystarczy uzupełnić go o nasze dane osobowe i oczekiwać na odbiór paczki. Przesyłka zostanie dostarczona maksymalnie do 48 godzin od momentu nadania, a środki z Komputronik.pl zostaną przelane na nasz rachunek maksymalnie do 14 dni od momentu zwrotu.

Jak wysłać towar na gwarancji do Komputronik.pl?

Procedura serwisowa jest bardziej skomplikowana niż odstąpienie od umowy. Przede wszystkim wszystko zależne jest od tego, czy reklamujemy towar na gwarancji w celu jego naprawy, czy też chcemy skorzystać z innych przysługujących nam praw, na przykład rękojmi. Najlepiej w celu ustalenia, z której możliwości możemy skorzystać, należy skontaktować się z odpowiednim działem. Wszystkie dane dostępne są pod tym adresem – kontakt z serwisem Komputronik.

Po ustaleniu procedury reklamacyjnej przygotowaną paczkę należy odesłać kurierem na adres serwisu:
Komputronik S.A – Serwis
ul. Wołczyńska 37
60-003 Poznań

Uwaga: Gotowy formularz zamówienia kuriera został już przez nas przygotowany i jest dostępny pod tym adresem. Kurier odbierze paczkę spod wybranego przez nas adresu np. z domu lub z pracy.

Dalsze procedury

Po odesłaniu towaru do reklamacji lub zwrotu (odstąpienie od umowy) sklep ma 14 dni na jego naprawę lub zwrot środków. Oczywiście zdarzają się sytuacje wyjątkowe, ale wtedy obsługa sklepu Komputronik informuje swoich klientów o takich zdarzeniach. Zawsze można też sprawdzić status reklamacji pod tym adresem, klikając w zakładkę „Sprawdzanie statusu reklamacji”.