Jak zwrócić towar do sklepu Avans?


Jak zwrócić towar do sklepu Avans?
Jak zwrócić towar do sklepu Avans?

Sieć sklepów Avans istnieje na polskim rynku od ponad 15 lat. W 2015 roku firma postawiła na e-sprzedaż i pozwoliła wielu swoim klientom na dokonywanie zakupów online. Sklep oferuje między innymi darmową dostawę powyżej 99 zł, a także rozszerzoną gwarancję na swoje produkty. W przypadku zwrotów i reklamacji należy przestrzegać pewnych procedur, aby odbyły się one bez zbędnych problemów. Jak to zrobić? Jak bezpiecznie oddać towar do Avans?

Odstąpienie od umowy w Avans

Zakupy online w tym sklepie internetowym obejmuje ta sama zasada dotycząca zwrotów, co w większości e-sklepów w Polsce. Zgodnie z obowiązującą ustawą z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827) Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w Ustawie, jak np. bezpośredni koszt zwrotu.

Dodatkowo trzeba pamiętać, że prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, gdy:

  • klient zakupił produkt wykonany na zamówienie – np. złożony na zamówienie komputer;
  • zakup dotyczył produktów higienicznych, dostarczanego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych;
  • klient zakupił np. gry komputerowe, oprogramowanie, filmy, muzyka, itp. i usunął z nich oryginalne opakowania.

Odstąpienie od umowy wymaga formy pisemnej. Dokument, który należy wypełnić znajduje się tutaj: dokument odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży w Avans.

Wypełniony, wydrukowany i podpisany dokument należy dostarczyć drogą elektroniczną na adres: ezwrot@avans.pl. Jeśli nie mamy takiej możliwości, to może on też być wypełniony w formularzu online.

Gdy prześlemy odstąpienie od umowy do sklepu, to od tego czasu mamy 14 dni na odesłanie towaru z zakupu, którego rezygnujemy.

Należy pamiętać, że na nas leży obowiązek odpowiedniego zabezpieczenia odsyłanego towaru. O tym, jak dobrze pakować różne towary przeczytasz na naszym blogu w zakładce „Sposoby pakowania”.

Tak przygotowany towar należy odesłać na adres:

TERG S.A.
Centrum Dystrybucji Łódź
ul. Zakładowa 90/92, (brama „C”)
92-402 Łódź

Uwaga: Wypełniając poniższy formularz, możesz zamówić kuriera, który odbierze od Ciebie przesyłkę i dostarczy ją do magazynu sklepu Avans. Cała procedura jest bardzo prosta i nie wymaga podpisywania żadnej umowy.

Uwaga 2: Wyższe koszty odesłania dotyczą takich kategorii produktowych jak telewizory i kina domowe, lodówki i zamrażarki, pralki i suszarki, kuchnie, zmywarki, okapy, piekarniki, płyty, kuchenki mikrofalowe, ekspresy, klimatyzatory, rowery, motocykle, motorowery, skutery, foteliki samochodowe, wyposażenie siłowni, maszyny ogrodowe, narzędzia ogrodnicze, myjki wysokociśnieniowe, grille, maszyny budowlane, zlewozmywaki, architektura ogrodowa, meble ogrodowe, baseny. Według ustawy koszt ten ponosi osoba rezygnująca z zakupu.

Reklamacja produktu w sklepie Avans

W przypadku reklamacji produktu w sklepie Avans konieczne jest wypełnienie formularza, który znajduje się na tej stronie – formularz reklamacyjny Avans. Po jego wypełnieniu sklep podejmie właściwą decyzję, czy towar zostanie naprawiony u klienta (np. towary wielkogabarytowe), czy też odebrany przez kuriera wysłanego bezpośrednio ze sklepu. Jak widać w tej sytuacji, konieczność wysyłki została zdjęta z barków klienta.

Jak zwrócić towar do sklepu Avans? – co dalej?

Jeśli odstępujemy od umowy, to zwrot środków za towar powinien odbyć się niezwłocznie, jednak sklep ma na tę procedurę 14 dni. Jeśli do tego czasu nie otrzymamy pieniędzy za zakupy, warto skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta. Dane kontaktowe:

pon-pt: 08:00 – 20:00
sobota: 10:00 – 18:00
niedziela: 10:00 – 18:00
Tel: 22 122 33 00
Fax: 22 122 33 03
Mail: sklep@avans.pl