Co zrobić, jeśli paczka kurierska została zniszczona?


Paczka kurierska została zniszczona
Paczka kurierska została zniszczona

Choć procedury firm kurierskich konstruuje się w taki sposób, aby do uszkodzenia paczki dochodziło rzadko, to jednak może się zdarzyć, że kurier zniszczy nasz przedmiot. Jak działać, jeżeli paczka kurierska została zniszczona? Co warto wiedzieć o procedurze w takich przypadkach?

Nasza paczka kurierska została zniszczona? Nic straconego. Możemy odzyskać wartość zamówienia, bo firma gwarantuje dostarczenie przesyłki w nienaruszonym stanie. Pamiętajmy jednak, że przed wysłaniem zawartości musimy ją dobrze zabezpieczyć! To pierwszy warunek ubiegania się o pieniądze.

Kurierzy zwracają środki za dobrze zabezpieczone przesyłki

Jeżeli źle zabezpieczymy wysyłaną przesyłkę lub taką odbierzemy, to firma kurierska nie będzie odpowiadała za jej zawartość. To, że paczka kurierska została zniszczona nie od razu daje nam możliwość ubiegania się o odszkodowanie.

Pamiętajmy, że np. szklane i wrażliwe przedmioty trzeba odpowiednio zabezpieczyć przed ruchem i ochronić przed uderzeniem (wypełniając zawartość paczki folią bąbelkową, kartonami, gazetami czy trwałym styropianem). W ten sposób nawet ewentualny ruch przesyłki nie sprawi jej krzywdy.

Po drugie – korzystajmy z usług kurierskich, zabezpieczających wrażliwe paczki. Podkreślmy, że przesyłka ma delikatną zawartość. Na opakowaniu możemy nalepić ostrzeżenia w postaci piktogramu szkła lub odpowiedniego napisu. Zwróćmy uwagę na to, że cena usługi dostarczenia takiej przesyłki może być wyższa, jednak mamy wtedy gwarancję jej prawidłowej obsługi.

Zniszczenie przesyłki kurierskiej – procedura

Jeszcze przy kurierze, albo niezwłocznie po odebraniu przesyłki odbiorca (ze względu na covid-19) powinien sprawdzić dokładnie jej stan. Konieczne będzie spisanie specjalnego protokołu, w którym wypiszemy wszystkie wady przedmiotu i wskażemy np. uszkodzenia opakowania. Taki protokół trzeba dostarczyć do firmy kurierskiej (można to zrobić poprzez maila lub drogą pocztową).

Bez protokołu nie możemy wnosić o odszkodowanie i składać reklamacji na usługę. Najczęściej na wniesienie skargi i protokołu mamy siedem dni od momentu odebrania przesyłki. Reklamację może wnieść zarówno nadawca jak i adresat. Firma kurierska będzie sprawdzać kwestie zabezpieczenia przesyłki, a przy uwzględnieniu reklamacji – wypłaci odszkodowanie za uszkodzoną zawartość.

Pamiętajmy, aby udokumentować fotograficznie wszystkie uszkodzenia. Zdjęcia będą niezbitym dowodem na zniszczenie zawartości przesyłki.

Paczka kurierska została zniszczona – to nie koniec świata.

Jeżeli paczka kurierska została zniszczona, to nie musimy od razu wojować z firmą. Zachowanie procedur gwarancyjnych powinno wystarczyć do otrzymania satysfakcjonującej rekompensaty. Zdarza się też, że uszkodzeniu przesyłki winny był np. nadawca, ale kurier będzie wyjaśniał te kwestie i analizował kiedy mogło dojść do zniszczenia.

Pamiętajmy, że powinniśmy wykupić dodatkowe ubezpieczenie na przesyłki, które powierzamy kurierom. Dzięki temu mamy podwójną pewność, że w razie uszkodzenia otrzymamy zwrot pieniędzy za całą zawartość.