Tak, jak hitem i swoistą rewolucją były Paczkomaty, tak teraz może być z własnym systemem płatności elektronicznych. InPost kolejny raz pokazuje, że w branży kurierskiej zdecydowanie wykracza poza standardowe założenia usług logistycznych.
InPost Pay już teraz jest postrzegany jako pewnego rodzaju rewolucja w płatnościach – połączenie dwóch, wydawałoby się dość odrębnych, usług. Jak ma działać rozwiązanie, które szef InPostu Rafał Brzoska ocenia, jako rewolucyjne?
Paczkomaty bardzo szybko pokazały, jak ciekawie można rozwijać doświadczenia klientów w zakresie coraz lepszego doświadczenia zakupowego – okazało się, że wysyłanie i odbieranie paczek może być zaskakująco wygodne, elastyczne i wręcz komfortowe. Czy podobne odczucia przyniosą połączone płatności zakupowych wraz z dostawą?
Od zakupu po przesyłki kurierskie – wszystko w jednym, wirtualnym miejscu
Chociaż InPost Pay dopiero wchodzi na rynek w wersji testowej, już teraz wywołuje sporo zamieszania. W założeniu polega na skupieniu całego procesu zakupowego w jednym miejscu. Klienci dokonujący zakupów w różnych sklepach internetowych będą mogli opłacić je i śledzić dostawę za pośrednictwem jednej aplikacji – InPost Mobile. Korzyści dla kupujących towar? Te są wyraźne – to oznacza mniej zamieszania, mniej kont do zakładania i… mniej wiadomości e-mail do przeglądania.
Kluczową kwestią w całym procesie jest zintegrowanie płatności i dostawy. Klienci, wybierając produkt, będą mogli przenieść cały koszyk do aplikacji InPost Mobile, gdzie płatność i dostawa będą realizowane za pomocą jednego przycisku. Co więcej, klient otrzyma powiadomienie, kiedy jego przesyłka będzie gotowa do odbioru w najbliższym Paczkomacie. Sposób płatności również został uproszczony, oferując wiele opcji od karty kredytowej po płatność BLIK czy przy odbiorze.
Potężna grupa potencjalnych odbiorców InPost płatności
Ewentualnych sceptyków takiego powiązania usługi kurierskiej i płatności w e-commerce szybko może zaskoczyć potencjał, jakim teoretycznie dysponuje InPost. Aplikacja InPost Mobile jest już używana przez ponad 10 milionów klientów. To potężna grupa dość lojalnych odbiorców, dla których łatwość i wygoda takiego procesu zakupowego będzie z pewnością niemałą zaletą.
Inną kwestią jest to, że InPost będzie próbował wykorzystać tę sytuację kusząc dodatkowo darmową dostawą towaru zakupionego i opłaconego w ramach własnego systemu płatności.
Czy to będzie rewolucja w e-commerce?
Skoro istnieć będzie InPost Pay, dlaczego podobnych rozwiązań nie mogliby wprowadzić inni kurierzy? Brzoska jest do idei płatności w aplikacji kurierskiej nastawiony wyjątkowo entuzjastycznie. Niedawno przekonywał, że to będzie jedna z najważniejszych innowacji firmy od czasu wprowadzenia Paczkomatów. Wobec oczekiwań klientów – założeń, by przyspieszyć proces zakupowy i ograniczyć go do minimum. Wpisuje się to w nowoczesne trendy sprzedaży przez internet.
InPost Pay to także kolejne narzędzie wśród nowości właściciela Paczkomatów, który w ostatnim okresie wyraźnie szuka nowych formatów działalności. System płatności to wejście w świat obsługi finansowej. Z kolei niedawno InPost wprowadził inną nowość – automaty do pozostawiania rzeczy, których w ostatniej chwili nie można zabrać ze sobą do samolotu. Nadal rozwija też koncepcję związaną z rynkiem e-grocery.