Firma kurierska w niedzielę? W USA dostawy cały tydzień


Firma kurierska w niedzielę
Firma kurierska w niedzielę

Firma kurierska w niedzielę to przyszłość e-commerce. Pokazuje to polityka FedEx, który od nowego roku dostarczy przesyłki siedem dni w tygodniu. Założenia tej marki doprowadzą do rewolucji na rynku za oceanem. A to, co w branży dostaw i e-commerce dzieje się w Stanach Zjednoczonych wkrótce będzie też codziennością Europejczyków.

FedEx, jeden z potentatów na rynku kurierskim, chce wprowadzić dostawy przez siedem dni w tygodniu, bo tego wymaga e-commerce. Kupujący chcą produktu natychmiast – w sytuacji, gdy czas dostawy udaje się skrócić dzięki np. dronom, kurierzy szukają innych możliwości, by spełnić oczekiwania. Nowe podejście ma sprostać boomowi na zakupy w sieci i dostawy kurierskie. FedEx przewiduje, że do 2026 r. liczba przesyłek dostarczanych w i do USA i do tego kraju podwoi się w porównaniu do 2019.

Sześć dni to za mało

Amerykańska firma kurierska w niedzielę – każdą, poza świętami – działać ma tak, jak w dni powszednie. Już przygotowuje się do takiego rozwiązania. Niespełna rok temu FedEx poszerzył czas pracy do sześciu dni – przesyłki dostarcza również w soboty. W ten sposób chce lepiej dostosować się do dużych wzrostów zamówień w czwartki. Klienci, wobec przerwy weekendowej, przesyłki otrzymywali dopiero w poniedziałki. FedEx uznał, że to zbyt długo. Wraz z poszerzeniem okresu dostaw mają iść inwestycje w automatyzację obsługi zamówień. Na Twitterze FedEx podsumował zmiany w precyzyjnym stylu doskonale oddającym codzienność branży e-commerce. “Kupujący nie działają tylko w dni robocze. Działają codziennie” – tak firma kurierska skwitowała nowości, które ucieszą klientów, ale mogą być zarzewiem sporu z pracownikami.

Firma kurierska w niedzielę to standard

Decyzja FedEx to efekt kroków jakie podejmują sklepy i platformy internetowe coraz chętniej oferujące własnej usługi. W maju amerykański Amazon zaskoczył rynek zapewniając jednodniową wysyłkę grupie aż 100 mln członków swojego klubu Prime. Na podobny krok zdecydował się kilkanaście dni później Walmart. Obsłużył – również w ciągu doby – ponad 200 tys. internetowych klientów. Firma kurierska działająca w niedzielę stanie się więc standardem.

FedEx a liczba przesyłek

Zapotrzebowanie – obecne i przyszłe – na paczki kurierskie musi robić wrażenie. FedEx obsługuje kilkanaście mln paczek każdego dnia. W okresie najgorętszych dostaw zwiększa zatrudnienie i do ponad 400 tys. pracowników dołącza kilkadziesiąt tys. osób na zlecenia. W porównaniu do roku 2007 obecny wolumen przesyłek zwiększył się trzykrotnie. A tu – według ekspertów – dopiero wstęp do jeszcze większej dynamiki zamówień w przyszłości. Warunkiem jest jednak szybkość dostawy i jej codzienność.