Elastyczność i IT – nowe plany 20-letniego GLS Poland


GLS Poland
GLS Poland

Dostosowanie funkcjonalności do potrzeb klientów i inwestycje w internet – to założenia na rozwój GLS Poland. Firma kurierska, która należy do najczęściej wybieranych w Polsce, świętuje 20-lecie na krajowym rynku.

Pod tym względem GLS Poland należy do szczególnych marek branży dostaw i przesyłek. Aktywność w Polsce rozpoczynała wiosną 1998 r. od Szybkiej Paczki. Stopniowo inwestowała w kolejne rozwiązania – m.in. sortownię w Strykowie czy punkty Parcel Shop. Po niespełna dwóch dekadach GLS Poland wyróżniono tytułem Lidera Logistyki 2017. Nic dziwnego: potencjał – 35 filii oraz 1,7 tys. samochodów – sprawia, że to firma kurierska, która na dobre zbudowała swoją markę w świadomości Polaków. W nową dekadę wchodzi z planem jeszcze większego zaangażowania w działalność e-commerce. Handel przez internet sprawia, że usługi kurierskie są coraz popularniejsze. To m.in. ten kierunek będzie teraz priorytetem firmy, która należy do najchętniej wybieranych operatorów w Polsce.

Usługi kurierskie a e-handel

Polacy coraz chętniej robią zakupy online. To przekłada się na zapotrzebowanie na usługi kurierskie. Rośnie wolumen przesyłek, ale szybko zmieniają się i rosną oczekiwania związane z jakością usług – zauważa Tomasz Kroll, dyrektor zarządzający GLS Poland. Co oznacza to dla klientów? GLS planuje wdrażać bardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne. Chce skupić się zarówno na rozbudowie infrastruktury jak i narzędziach IT, które wpłyną m.in. na personalizację dostaw.

Flex Delivery Service

Przykłady widać było już w 2018 r. GLS Poland wprowadził m.in. usługę Flex Delivery Service, którą uzupełnił o możliwość pozostawienia paczki bez podpisu w miejscu wskazanym przez odbiorcę. Z kolei opcja InfoCourierService zapewnia bezpośredni kontakt pomiędzy kurierem a odbiorcą przesyłki. To pozwala na szybką zmianę miejsca dostawy i innych szczegółów przejęcia przesyłki. Kluczowa z punktu widzenia GLS Poland staje się dziś elastyczność oraz personalizacja usług – kluczowa w tym przypadku okazuje się być precyzyjna komunikacja z klientami.

GLS – pozycja w Polsce

20 lat aktywności na rynku Polskim to czas, w którym firmie udało się zbudować szczególną pozycję w branży KEP. Według szacunków GLS Poland, baza sięga 11 tys. stałych klientów. Obsługują ich niespełna 2 tys. samochodów, które średnio pokonują codziennie 187 km. W efekcie GLS Poland należy do głównych dostawców przesyłek firmowych i prywatnych. Firma kurierska doceniana jest nie tylko za wyjątkowe możliwości techniczne, ale i szeroki zakres opcji dla klientów. To m.in. odbiór dokumentów zwrotnych, pobieranie gotówki za towar, płatności elektroniczne czy gwarantowana godzina dostawy następnego dnia. Dyrektor zarządzający spółki mówi, że GLS dostarcza “zdecydowanie więcej niż przesyłki”. Dla firmy kurierskiej każda paczka to “osobna historia, która łączy nas z klientami, pracownikami czy partnerami”. Stąd nowy serwis GLS Poland na 20-lecie w Polsce – czaswspolnychhistorii.pl przedstawiający historię GLS w kraju.