Ubezpieczenie przesyłki kurierskiej w praktyce


Ubezpieczenie przesyłki
Ubezpieczenie przesyłki

Wybierając przesyłki kurierskie musimy pamiętać, że najważniejsze jest bezpieczne zapakowanie przesyłki, zgodnie z zasadami pakowania. To, że przesyłka jest ubezpieczona w żaden sposób nie zwalnia nas z zastosowania się do tych wymogów.

Większość firm kurierskich bezpłatnie ubezpiecza przesyłki do pewnej kwoty, która zazwyczaj podana jest w cenniku. Wartości te są różne dla poszczególnych firm i zawarte są w cenie produktu:

UPS – do kwoty 323 PLN,
DHL – do kwoty do kwoty 500 PLN,
GLS – do kwoty 6 000 PLN,
DPD – do kwoty 5 000 PLN,
FedEx – do kwoty 50 PLN.

Jeśli istnieje taka potrzeba, podczas składania zamówienia możemy zwiększyć kwotę ubezpieczenia, za co pobierana jest dodatkowa opłata.

Jak ubezpieczyć przesyłkę?

Składając zamówienie powinniśmy podać przede wszystkim deklarowaną wartość przesyłki oraz wybrać opcję ubezpieczenia (w zależności od wartości możemy wybrać bezpłatne ubezpieczenie lub dodatkowe). W ten sposób informacje te pojawią się na liście przewozowym. Pamiętajmy o tym, by nie zatajać zawartości przesyłki i podawać jej rzeczywistą wartość, bo w przypadku zniszczenia, odszkodowanie wypłacane jest tylko do podanej kwoty. Jeśli wysyłamy przedmiot delikatny powinniśmy zaznaczyć to podczas zamawiania, wybierając przesyłkę niestandardową i odpowiednio ją oznaczając („ostrożnie” czy „góra”). Będzie to miało duże znaczenie w przypadku ubiegania się o odszkodowanie, gdyby paczka została uszkodzona.

W naszym serwisie wartość przesyłki oraz ubezpieczenie wybieramy w kroku czwartym „Data wysyłki”:

przesyłki

Co obejmuje ubezpieczenie?

Ubezpieczenie obejmuje uszkodzenia lub utratę przesyłki. Jeśli będziemy musieli z tego tytułu ubiegać się o odszkodowanie, należy przedstawić firmie kurierskiej dokument, który potwierdzi wartość utraconej lub uszkodzonej zawartości. Na tej podstawie będzie ona mogła stwierdzić rzeczywistą wartość przesyłanego przedmiotu. Tym dokumentem może być rachunek, faktura, paragon, wydruk aukcji internetowej itp., a w przypadku uszkodzenia częściowego także kosztorys naprawy.

W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z nami: https://www.kurjerzy.pl/informacje/kontakt