Kurier nie zastał odbiorcy paczki


Kurier nie zastał odbiorcy paczki
Kurier nie zastał odbiorcy paczki

Co dzieje się w przypadku, gdy kurier nie zastał odbiorcy lub innej osoby upoważnionej do odebrania paczki?

Czasami zdarza się taka sytuacja, że nie możemy czekać na kuriera i nie będziemy obecni pod adresem wskazanym w zamówieniu. W takim wypadku w zależności od firmy kurierskiej podejmowane są następujące czynności:

dhl

Gdy kurier nie zastanie nikogo pod podanym w zamówieniu adresie, podejmowana jest druga próba np. dwa dni później (kurier pozostawia awizo z zaznaczonym terminem ponownej próby doręczenia). Jeśli ona także się nie powiedzie przez tydzień paczka będzie czekać na odbiór osobisty w punkcie. Po upływie tego terminu jest zwracana do nadawcy.

dpd

Następuje druga próba doręczenia, jeśli się nie powiedzie, należy uzgodnić odbiór osobisty w lokalnym oddziale DPD. Tam przesyłka będzie czekała na odbiorcę 3 dni robocze. Po wyznaczonym terminie wraca do nadawcy na jego koszt.

gls

Firma GLS, akceptuje taką możliwość, aby po uzyskaniu zgody odbiorcy, przesyłkę odebrał sąsiad. Jeśli takiej zgody nie ma, kurier pozostawi awizo i zabierze przesyłkę do najbliższego punktu ParcelShop. Po okazaniu dokumentu tożsamości ze zdjęciem np. prawa jazdy, czy dowodu osobistego, będzie można ją odebrać w ciągu kolejnych dziewięciu dni roboczych. Jeśli w pobliżu nie ma takiego punktu, paczka wróci do filii GLS. Po podanym terminie zostanie odesłana na koszt nadawcy.

InPost
Również firma InPost stosuje kolejną próbę doręczenia po tym jak kurierowi nie uda się skutecznie doręczyć przesyłki. Dokona tego w dniu następnym lub przekaże ją do najbliższego Punktu Obsługi Klienta InPost (za zgodą odbiorcy). W przypadku niepowodzenia przy drugiej próbie, kurier pozostawi awizo informujące o możliwości odbioru przesyłki w najbliższym Punkcie Obsługi Klienta InPost.

ups

W przypadku gdy kurier nie zastanie odbiorcy za pierwszym podejściem, zostaną podjęta następne próby w kolejnych dniach. Jeśli i tym razem firmie UPS nie uda się doręczyć przesyłki, będzie ona przetrzymana w najbliższym obiekcie firmy UPS (np. w access point) przez pięć dni, a następnie zostanie zwrócona do nadawcy. Jeśli chodzi natomiast o tzw. przesyłki za pobraniem, wymagające płatności przy odbiorze, to zostaną one zwrócone do adresata jeszcze w dniu podjęcia ostatniej próby ich doręczenia.

Dodatkowe koszty

Musimy liczyć się z dodatkowym kosztem, jeśli przesyłka zostanie zwrócona do nas (do nadawcy), gdyż nie została odebrana w określonym terminie lub gdy odbiorca odmówi przyjęcia przesyłki (najczęściej dotyczy przesyłek za pobraniem). Będzie to tzw. koszt przesyłki zwrotnej.

Żródło: UPS, DHL, DPD, Inpost, GLS