Czy można przekierować paczkę wysłaną na konkretny paczkomat InPost?


Paczkomat InPost
Paczkomat InPost

Paczkomat InPost ma sporą funkcjonalność i ułatwia odbiór paczki w określonym momencie, który jest dla nas aktualnie najkorzystniejszy. A czy jest możliwość, żeby wysłaną już paczkę przekierować na konkretny paczkomat tej firmy kurierskiej? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Zacznijmy od tego, że paczkomat InPost wybieramy już podczas nadawania przesyłki. To oznacza, że jeżeli zamówisz kuriera InPost, to musisz wskazać miejsce, gdzie zostanie ona doręczona. Zdarzają się jednak sytuacje, że chcemy zmienić miejsce dostarczenia – np. podczas wyjazdu odbiorcy lub sytuacji losowych. Czy jest to możliwe?

Przekierowanie paczki do innego paczkomatu – czy można?

Tak, przekierowanie paczki do innego paczkomatu jest możliwe, ale przy pewnych sytuacjach. InPost umożliwia taką usługę, aby pomóc klientom w odbiorze przesyłek w terminie i zwiększeniu swoich możliwości. Oto kilka powodów, dla których możesz przekierować paczkę.

Pierwszy związany jest z zamówieniem kuriera do domu. W przypadku, gdy np. wyjeżdżasz z domu i wiesz gdzie będziesz przebywał, a kurier InPost ma do Ciebie przyjechać, masz prawo zmienić sposób doręczenia do paczkomatu właśnie. To świetna opcja na lato, gdy planujemy urlop, a jednocześnie oczekujemy na przybycie zamówionej rzeczy. Aby skorzystać z tej usługi, powinieneś skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Jednak pamiętaj, że kurier docelowy nie może mieć paczki przy sobie. Jeżeli nadajesz natomiast przesyłkę i wiesz, że adres docelowy będzie zmieniony, a kurier nie odebrał jeszcze przesyłki – wydrukuj etykiety na przesyłkę ponownie, ze zmienionymi danymi.

Kolejna kwestia związana jest z przepełnionymi paczkomatami. W czasie świąt lub innych okresów, gdy zwiększa się zapotrzebowanie na usługi kurierskie, Twój ulubiony paczkomat może być pełny. Kurier nie umieści wtedy przesyłki w danym urządzeniu, a Ty będziesz musiał czekać aż zwolni się jedna z jego komór.

Wystarczy, że wyjedziesz, a nikt z bliskich osób nie będzie mógł odebrać przesyłki od kuriera. W takim przypadku możesz przekierować przesyłkę nawet na odległość kilkuset kilometrów! Przypominamy raz jeszcze jednak, że ta opcja jest dostępna tylko przy zamówieniu przesyłki z dostarczeniem przez kuriera – nie masz możliwości przekierowania przesyłki na inny paczkomat, gdy nie jest on pełny!

Paczkomat InPost – jak i kiedy przekierować paczkę?

Przede wszystkim pamiętaj, że przesyłkę powinieneś przekierować jak najszybciej. Oznacza to, że jak tylko dowiesz się o trudnościach, musisz rozpocząć procedurę przeniesienia końcowego miejsca dostarczenia paczki w inne miejsce. Jeżeli ta jest już w rękach kuriera, to pole manewru będzie praktycznie niemożliwe!

W jaki sposób można przekierować paczkę? Po mailowym powiadomieniu o nadaniu przesyłki, skontaktuj się z naszym Biurem Obsługi Klienta. Pamiętaj jednak, że procedura może odbyć się wyłącznie w wyjątkowych sytuacjach!

Pamiętaj, żeby dokładnie zaplanować nadanie i odbiór paczki do paczkomatu InPost

Jeżeli chcesz skorzystać z usługi jaką jest paczkomat InPost to zaplanuj wszystkie procesy z nią związane. Co to oznacza? Przede wszystkim pamiętaj, że przesyłka nie może być w urządzeniu dłużej niż 48 godzin (masz możliwość przedłużenia tego czasu, ale jest to usługa płatna). W przypadku, gdy nie odbierzesz przesyłki – ta wraca do nadawcy. Jeszcze doniedawna InPost umożliwiał odbiór takiej paczki w swoich Punktach Obsługi Klienta, natomiast przez pandemię koronawirusa kurier automatycznie zaczął zwracać przesyłki. Jeżeli wróci do wcześniejszej praktyki, to w czasie 3 dni będziesz mógł ją zabrać z POK