SKUTECZNA SPRZEDAŻ I WYSYŁKA NA PLATFORMACH E-COMMERCE. CO WARTO WIEDZIEĆ?


e-commerce
e-commerce

Platformy e-commerce to skuteczny sposób realizacji transakcji, zarówno dla przedsiębiorców, jak i dla osób prywatnych. Na Allegro, OLX czy Amazon możesz wystawić produkty, które sprowadzasz spoza granic Polski, tworzysz je samodzielnie lub odsprzedajesz po użyciu. W jaki sposób skutecznie sprzedawać na platformach e-commerce i zamawiać przesyłki? Na co zwrócić uwagę? Podpowiadamy.

Dlaczego platformy e-commerce ułatwiają sprzedaż produktów i usług? Dzięki nim możesz dotrzeć do dużej liczby klientów, intuicyjnie obsługiwać system zakupów, korzystać z dedykowanych narzędzi płatności dla klienta, a także kontrolować stan wysłanych towarów. Platformy pozwalają na sprzedaż produktów na masową skalę, ale ułatwiają też np. pozbycie się nieużywanych przedmiotów z tzw. drugiej ręki.

Jak skutecznie sprzedawać produkty na platformach e-commerce?

Jeżeli chcesz skutecznie sprzedawać produkty na platformach e-commerce, skup się na kilku istotnych elementach. Przede wszystkim pamiętaj, że kupujący robią zakupy wzrokiem. Postaraj się o profesjonalne zdjęcia produktu, które będą uatrakcyjniać ofertę sprzedaży.

Istotny jest także prosprzedażowy opis, zawierający wstawki informacyjne. Potencjalny klient powinien dowiedzieć się z opisu jaki jest stan produktu, jak można go stosować, co warto wiedzieć o jego właściwościach, a także cechach charakterystycznych dla konkretnego egzemplarza.

Wystawiając produkt na OLX czy Allegro, niezależnie czy robisz to jako przedsiębiorca, czy osoba prywatna, musisz też skupić się na kwestii wysyłki. Potencjalny klient powinien z góry wiedzieć, ile zapłaci za przesyłkę, jaki jest sposób dostarczenia paczki i jak długo mniej więcej będzie oczekiwał na zamówiony produkt.

Jak oszacować wartość wysyłki? Co należy zrobić?

Sprzedając produkty za pośrednictwem najpopularniejszych platform e-commerce powinieneś więc skupić się na prawidłowym oszacowaniu wartości przesyłki, czasu jej oczekiwania, a także na sposobie dostarczenia produktu. Jak możesz to zrobić?

Najpierw dokładnie zmierz i zważ zapakowaną już paczkę. Zanotuj wymiary. Wchodząc na serwis kurjerzy.pl, podaj dokładne parametry przesyłki. Możesz wybrać też jedną z kilku firm kurierskich, które pomogą Ci dostarczyć sprzedany towar. Wyświetli Ci się wstępna cena za usługę.

Po wybraniu opcji dodania przesyłki, masz dostęp do szerokiego panelu usług dodatkowych. Sprawdź, ile kosztować będzie np. przesyłka za pobraniem lub przesyłka z doręczeniem kolejnego dnia roboczego. Porównaj kilka firm kurierskich i zanotuj cennik, wpisując go następnie do odpowiednich rubryk w trakcie wystawiania produktu na platformie e-commerce.

Zamówienie usługi kurierskiej dla platform e-commerce

Po dokonaniu zakupu, możesz zamówić usługę kurierską na podstawie parametrów wskazanych przez kupującego. Ten może zamówić dostarczenie paczki do automatu paczkowego lub przez bezpośrednią dostawę przez kuriera.

W zależności od wybranego rodzaju usługi, dokładnie wypełnij formularz zamówienia, uzupełniając dane nadawcy i odbiorcy, a także wskazując ewentualny adres automatu paczkowego, do którego ma zostać dostarczona przesyłka. Zwróć uwagę, aby uzupełnić takie dane jak adres mailowy i numer telefonu. To może ułatwić kurierowi ewentualny kontakt z odbiorcą.

Opisz też dokładnie, co zawiera przesyłka i wskaż jej wartość. Jeżeli w trakcie transportu paczka zostanie zniszczona, informacje te mogą stanowić podstawę reklamacji i zwrotu środków za uszkodzony lub zagubiony towar. Pamiętaj, że kurier potrzebuje czasu, aby dostarczyć paczkę. Wyślij ją najlepiej niezwłocznie po tym, jak zostanie ona sprzedana.