Historia amerykańskiego UPS


Firmy kurierskie – historia amerykańskiego UPS
Firmy kurierskie – historia amerykańskiego UPS

Firmy kurierskie – historia amerykańskiego UPS

Firmy kurierskie popularne w naszym kraju to oprócz UPS, także DHL i GLS.

United Parcel Service to największa i najstarsza na świecie firma kurierska, która rozpoczynała swoją działalność w Seattle w stanie Waszyngton. Aktualnie jej siedziba mieści się w Atlancie w stanie Georgia. Kto by pomyślał, że Jim Casey w 1907 roku pożyczył od kolegi $100, by otworzyć firmę, która w tym momencie jest liderem w branży przesyłek kurierskich. Na początku Jim posiadał tylko jeden samochód, obecnie flotę UPS stanowi 280 samolotów, 96 105 samochodów dostawczych i ciężarowych oraz motocykli do transportu paczek. W 1993 r. dziennie UPS dostarczał 11,5 miliona przesyłek oraz dokumentów i posiadał milion stałych klientów. Aktualnie liczby te znacznie się zwiększyły (15 mln przesyłek dziennie, ponad 6,1 mln klientów). A co najważniejsze UPS oferuje swoje usługi już w ponad 220 krajach na całym świecie.

United Parcel Service oferuje usługi gwarantowanego doręczenia w określonym czasie i określonego dnia na całym świecie, a także dodatkowe opcje tj. potwierdzenie doręczenia, czy specjalne traktowanie przesyłek. W ofercie znajdziemy:

  • Krajowe przesyłki standardowe – dla tych towarów, które nie wymagają pilnej dostawy.
  • Krajowe przesyłki ekspresowe – gdzie najważniejszy jest czas i terminowa dostawa.
  • Międzynarodowe przesyłki standardowe oraz ekspresowe dostarczane są na całym świecie w określonym czasie oraz wyznaczonego dnia, termin dostawy zależny jest od miejsca przeznaczenia przesyłki.
  • Fracht priorytetowy, morski i lotniczy – dla przesyłek ważących ponad 70 kg.

Firma nazywana jest „Brown” (brązowa) za sprawą brązowych samochodów dostawczych oraz koloru ubrań kurierów. Dlaczego akurat ten kolor wybrali jej założyciele? To bardzo proste, jest on praktyczny, brązowe ciężarówki łatwiej utrzymać w czystości.

W latach 90-tych firma przystąpiła do korzystania z nowych technologii. W 1992 r. rozpoczęła wprowadzanie elektronicznego monitoringu wszystkich przesyłek. Dwa lata później zaczął działać portal UPS.com. To sprawiło, że zwiększyło się zainteresowanie śledzeniem przesyłek. Firma UPS stale poszerza granice swojej działalności, rozwija się i przystosowuje do wymagań sprzedaży elektronicznej.

Źródło: www.UPS.com