Jaki kurier będzie idealny do małej firmy? Oto, na co zwrócić uwagę


Kurier
Kurier

Kurier do niewielkiej firmy – małej spółki czy jednoosobowej działalności gospodarczej – nie powinien być po prostu wyłącznie tani. Niewielka skala biznesu nie oznacza wcale, że można zadowolić się wyborem pierwszym z brzegu. Oto, na co zwrócić uwagę, gdy zastanawiasz się, jaką firmę kurierską wybrać dla swojej firmy.


Przesyłki kurierskie w przypadku firm odgrywają szczególną rolę. Muszą być dostarczane maksymalnie szybko – nie ma przecież przedsiębiorstw, które nie działałyby pod presją czasu. Ważny jest też koszt obsługi – szczególnie, gdy w grę wchodzi sklep internetowy, a jego właściciel np. rozważa darmowe przesyłki dla klientów i ukrycie tych wydatków w marży towarów. Na to nachodzi jeszcze różnorodność produktów podlegających transportowi – ważne, by np. kurier dla firmy miał możliwość przewozu przesyłek paletowych. Kolejną kwestią okazuje się prozaiczny problem nadawania przesyłek – musi być prosty, intuicyjny i przyjazny patrząc na to z punktu widzenia nadawcy.

Tak działa np. serwis KurJerzy.pl, który jest chętnie wybierany właśnie przez przedsiębiorstwa planujące obsługę zamówień kurierskich z poziomu jednej, wygodnej platformy. W tym przypadku dodatkową wartością jest swoboda wyboru i możliwość wskazania jednej z marek, a nie ograniczanie się wyłącznie do konkretnej i tej samej.

Jaki kurier dla małej firmy?

Niewielkie firmy zazwyczaj mają skromne możliwości finansowe, a jednocześnie są pod dużą presją jakości, którą chcą wyróżnić się na rynku. Pierwszym czynnikiem, który w takiej sytuacji należy wziąć pod uwagę jest renoma firmy kurierskiej – jej rozpoznawalność, rzetelność, tradycja na rynku. Szczególnie początkujący przedsiębiorcy nie mogą pozwolić sobie na błędy i pomyłki wynikające z nieprofesjonalizmu dostawcy. Błędem będzie więc np. korzystanie z usług firm szukających zleceń na giełdach kurierskich. Lepszą opcją okazuje się niewątpliwie korzystanie z usług jednej z wiodących marek na rynku – np. KurJerzy.pl zapewnia przegląd usług wyłącznie tych firm kurierskich, których jakość pracy nie budzi wątpliwości.

Inną kwestią bazową, którą wziąć trzeba pod uwagę jest spektrum usług kurierskich. Zakres tego, co mogą zaoferować poszczególne firmy odgrywa bardzo duże znaczenie. Część z nich ma rozbudowane oferty; inne wręcz specjalizują się w zakresie konkretnych zadań – np. przewozu towarów nietypowych lub obsłudze e-commerce. Przed wyborem firmy kurierskiej dla firmy, należy bezwzględnie poznać zarówno jej ofertę jak i ceny – ze szczegółami – za każdy z tych punktów. Na co zwrócić w tym kontekście szczególną uwagę?

Rodzaje przesyłek kurierskich

Dopasuj firmę kurierską do specyfiki swojego biznesu. Jeśli wiesz, że większość produktów może być dostarczana na paletach lub będzie ponadprzeciętnie duża, szukaj firmy oferującej właśnie takie rozwiązania – w dobrej cenie. Różnice w cenie w zależności od rodzajów przesyłek mogą być zaskakująco duże. Należy więc skalować kurierów według rodzajów przesyłek, które będą na nich czekać.

Kurier i doręczenia zagraniczne

Chcesz związać się z jedną konkretną marką kurierską? Myśl szerokimi perspektywami. To, że obecnie szukasz firmy zapewniającej dowóz przesyłek w skali Polski nie oznacza, że za rok będzie podobnie. Od początku warto stawiać na firmy kurierskie działające w skali ogólnoświatowej – np. wykorzystując Internet można bardzo szybko szukać rynku zbytu poza Polską. Do tego przedsiębiorstwu będzie potrzebna firma kurierska, która działa skali całego globu lub przynajmniej kontynentu.

Dodatkowe usługi

To front, na którym istnieją spore różnice w zależności tego, co oferują poszczególne firmy kurierskie. Im więcej detali zapewnia dana marka, tym lepiej. Zwróć uwagę na to, jak wiele punktów przy składaniu zlecenia masz na KurJerzy.pl – to m.in. kwestie pobrania, ubezpieczenia, śledzenia drogi paczki. Czasy, w których firma kurierska zapewniała wyłącznie doręczenie firmowej paczki minęły bezpowrotnie. Teraz musi zaoferować również różne modele podjęcia i przekazania – np. z/ do automatu paczkowego – czy dać pełną komunikację o aktualnym statusie zlecenia.

Centralizacja zleceń kurierskich

Być może najciekawszą opcją w takim układzie jest scedowanie zleceń kurierskich na platformę do ich obsługi? Związując się z KurJerzy.pl zyskujesz szybki dostęp do wielu wiodących marek z opcją dostaw bezpośrednich i do automatów. Skala działania nie ogranicza się do Polski, ponieważ możesz nadać przesyłki w dowolnym kierunku.

Wybierając KurJerzy.pl możesz liczyć na:
• atrakcyjny cennik usług kurierskich dla firm
• szybki kontakt do biura obsługi klienta
• możliwość dobrania przewoźnika do specyfiki konkretnego zlecenia
• bezpłatne konto do obsługi zleceń
• brak minimów wysyłkowych
• duże możliwości integracyjne

Sprawdź możliwości KurJerzy.pl pod kątem wysyłek firmowych – to rozwiązanie, które znacząco przyspieszy i usprawni proces zleceń zarówno w małej jak i średniej wielkości firmie.