KLIENT ZAMÓWIŁ KONSOLĘ. TA ZNIKNĘŁA W FIRMIE KURIERSKIEJ. CO ZROBIĆ W TAKIEJ SYTUACJI?


Kurier - wysyłka konsoli
Kurier - wysyłka konsoli

Internauta opisuje historię, w której zamówił dla syna konsolę Nintendo Switch 2. Urządzenie warte ponad 2300 zł nie dotarło do odbiorcy. Z informacji przekazywanych przez odbiorcę paczki wynika, że urządzenie zniknęło w trakcie nadania przez firmę kurierską. Ta nie przyznaje się do zagubienia paczki. Co możesz zrobić w takiej sytuacji? Jak zareagować?


Jeden z internautów dokładnie opisał sytuację, która dotknęła go w czerwcu. Mężczyzna zamówił synowi konsolę Nintendo Switch 2 o wysokiej, przekraczającej 2000 zł wartości. Paczka dotarła do odbiorcy, ale w środku nie było urządzenia. Zebrane dowody wskazują na to, że została ona skradziona lub zniszczona na etapie sortowania lub transportu przez firmę kurierską.

Przesyłka dotarła bez zawartości. Kurier się nie przyznaje

Mężczyzna wskazuje, że urządzenie zakupił w jednym z największych sklepów internetowych na świecie i ma dowody, że konsola została prawidłowo zapakowana, a następnie nadana. Na liście nadawczym widnieje waga przesyłki (wraz z jej zawartością), czyli ok. 2 kg. Po dotarciu paczka ważyła 200 g. Internauta publikuje też zdjęcia samej paczki, która najpewniej została otwarta, a następnie ponownie zapakowana.

Internauta zwrócił się o pomoc do sklepu, który sprzedawał konsolę i firmy kurierskiej. W odpowiedzi dostał informację, że przesyłka została doręczona w sposób prawidłowy i cała sytuacja nie ma żadnych znamion nieprawidłowości. Mężczyzna wskazuje, że zgłosił już sprawę na policji, ale nie ma gwarancji, że odzyska pieniądze, jakie zainwestował w konsolę.

Co zrobić w takiej sytuacji? Pamiętaj o czasie reakcji

Jeżeli zdarzy Ci się, że Twoja paczka trafi w Twoje ręce uszkodzona lub nie będzie zawartości, natychmiast zwróć się do firmy kurierskiej z reklamacją. Dokładnie opisz charakter sytuacji. Wskaż wagę paczki w momencie nadania i odbioru. Rób zdjęcia i opisuj każdy szczegół. Dobrze jest otworzyć przesyłkę jeszcze przy kurierze, aby sprawdzić, czy zawartość kartonu zgadza się z zamówieniem. Gdyby użytkownik jednego z popularnych serwisów społecznościowych postąpił w ten sposób, firma kurierska musiałby mu oddać pieniądze.

Złóż kompletną reklamację za pośrednictwem serwisu kurjerzy.pl lub bezpośrednio u kuriera. Dodaj wszystkie materiały świadczące o tym, że doszło do nieprawidłowości. Jednocześnie skontaktuj się z nadawcą. Zażądaj dowodów wskazujących na to, że paczka została w prawidłowy sposób zapakowana. Mogą to być fotografie i skan listu przewozowego.

Jeżeli firma kurierska i nadawca nie chcą współpracować, a wina jest jednoznaczna – zgłoś sprawę na policji i skontaktuj się z Rzecznikiem Praw Konsumenta. Urząd ten wesprze Cię w walce o środki, które powinieneś odzyskać.

Jak zapobiegać takim sytuacjom? Zwróć uwagę na opisanie zawartości paczki

Pamiętaj, że kurierzy są ubezpieczeni od tego typu zdarzeń. Z odzyskaniem środków nie powinno być problemu. Warunek jest jeden: na etapie zamawiania usługi kurierskiej, w prawidłowy sposób wypełnisz dane dotyczące zawartości paczki. Istotny jest nie tylko rozmiar i waga (chociaż tu – jak widzisz – również ten parametr może mieć znaczenie), ale też wartość i opis tego, co jest w środku. W przypadku konsoli musisz napisać, że jest ona warta ok. 2500 zł i jest to urządzenie elektroniczne. Jeżeli to Ty kupujesz taką konsolę i sprzedawca zamawia kuriera, to on powinien zadbać o prawidłowe zamówienie usługi kurierskiej.

List przewozowy może stanowić podstawę do ubiegania się o odszkodowanie. Może też stanowić istotny element z punktu widzenia policyjnego śledztwa. To bowiem dowód na to, że paczka wraz z zawartością trafiła do rąk firmy kurierskiej, która powinna zadbać, aby całość bez uszkodzeń dotarła do odbiorcy. Pamiętaj, żeby zamawiać usługi kurierskie na sprawdzonych serwisach, takich jak kurjerzy.pl. Dzięki temu zawartość Twoich paczek będzie bezpieczna.