Sprawdzanie zawartości przy dostawie


Sprawdzanie zawartości przy dostawie
Sprawdzanie zawartości przy dostawie

Czekasz na ważną przesyłkę i chcesz się upewnić, że towar dotarł bez uszkodzeń?
A może jedzie do Ciebie przedmiot zakupiony na licytacji i zależy Ci na sprawdzeniu zawartości, aby uniknąć oszustwa? Czy w takiej sytuacji można poprosić kuriera, aby zaczekał na sprawdzenie przesyłki?

Kurier ma za zadanie doręczyć przesyłkę do odbiorcy

Aby wykonać zlecenie poprawnie, może wydać paczkę adresatowi dopiero po otrzymaniu pokwitowania bądź oznaczeniu prawidłowego statusu dostarczenia na swoim urządzeniu. Jeżeli sprawa dotyczy usługi pobrania, najpierw musimy uiścić opłatę. Dopiero wtedy przesyłka staje się naszą własnością i możemy sprawdzić jej zawartość. Gdyby paczkę otwarto wcześniej, kurier poniósłby odpowiedzialność za jej naruszenie.

Sprawdzanie zawartości przy kurierze

Co zatem w sytuacji, gdy zauważyliśmy, że opakowanie naszej paczki zostało uszkodzone? Zgłośmy ten fakt niezwłocznie kurierowi. Po pokwitowaniu odbioru możemy przy nim sprawdzić zawartość. Jeżeli towar został uszkodzony, poprośmy kuriera o sporządzenie protokołu szkody. Dokument ten jest niezbędny w późniejszej procedurze reklamacyjnej. Pamiętajmy, że w wypadku zniszczenia kurier nie odbierze od nas przesyłki. Jego zadaniem było doręczenie do nas paczki – jeśli nie odmówiliśmy jej przyjęcia, nie możemy jej po prostu zwrócić. Nie zmienia to faktu, że możemy reklamować wykonanie usługi. Szczegółowe informacje na temat procedur znaleźć można na naszej stronie w dziale reklamacje.

Uszkodzona zawartość przesyłki

Co jeśli odebraliśmy przesyłkę, a dopiero po jej otwarciu okazało się, że towar został uszkodzony? Najlepiej jest od razu wykonać dokumentację fotograficzną. Zdjęcia powinny obrazować uszkodzenia przesłanego przedmiotu, a także zastosowane zabezpieczenia i opakowanie paczki. Uszkodzenie powinniśmy niezwłocznie zgłosić na infolinii firmy kurierskiej, która doręczała do nas przesyłkę. Najczęściej przewoźnik zleca kurierowi podjazd w celu sporządzenia protokołu szkody.

Do inspekcji powinniśmy udostępnić całość paczki, zachowajmy także pudełko – w takim stanie, w jakim otrzymaliśmy przesyłkę. Procedury reklamacyjne są podobne w różnych firmach kurierskich. Nie zawsze jednak sporządzany jest protokół, niekiedy wystarcza dokumentacja fotograficzna bądź też szkodę rejestrujemy online. W razie wątpliwości zachęcamy do kontaktu z naszym Biurem Obsługi Klienta. Mamy doświadczenie w tego typu sprawach, chętnie udzielimy porady.

Błędnie wysłane zamówienie

Opisane wyżej procedury nie dotyczą sytuacji, gdy zakupiliśmy towar przez internet i chcielibyśmy się upewnić, że dotrze do nas właściwy przedmiot. Wszelkie wątpliwości dotyczące transakcji pozostają bowiem do wyjaśnienia pomiędzy sprzedawcą a kupującym. Jeżeli przesyłka nie była uszkodzona i nie zawierała ubytku, nieprawidłowości dotyczące rodzaju otrzymanego należy zgłosić bezpośrednio do nadawcy.