KONTAKT TELEFONICZNY Z KURIEREM. OTO WSZYSTKO, CO POWINIENEŚ WIEDZIEĆ NA TEN TEMAT


Kontakt z kurierem
Kontakt z kurierem

Praca kuriera polega na doręczeniu przesyłek do adresata w możliwie najkrótszym czasie. Kurierzy często pomagają sobie w realizacji takich zadań, kontaktując się z odbiorcami telefonicznie lub SMS-owo. Czy jednak pracownik firmy kurierskiej ma taki obowiązek? Wyjaśniamy wszystko, co warto wiedzieć na ten temat.

Kurierzy przyzwyczaili nas do wygody. Zdarza się, że dzwonią przed dostarczeniem przesyłki, informując, że zbliżają się do określonego rejonu lub wskazują potencjalną godzinę, kiedy mogą być u nas. Okazuje się, jednak, że wcale nie mają takiego obowiązku!

Pamiętaj! Kurier nie musi do Ciebie dzwonić!

Pracownik firmy kurierskiej nie jest zobowiązany, żeby do Ciebie dzwonić lub wysyłać Ci SMS-a, że zbliża się moment doręczenia przesyłki. To wyłącznie jego dobra wola. Rzeczywiście, w wielu przypadkach kurierzy dzwonią do adresatów, aby potwierdzić odbiór, a robią to z kilku powodów. Chcą poprawić efektywność doręczenia przesyłek, mają dużą paczkę i chcą mieć pewność, że nie będzie trzeba jej awizować lub mają bardzo dobre relacje z odbiorcą.

Zdarza się jednak, że kurierzy nie wykonują telefonu, a odbiorcy nie ma w domu. W takim przypadku przesyłka jest awizowana standardowym trybem, co wzbudza duże niezadowolenie części klientów. Niesłusznie. Firmy kurierskie nie mają obowiązku informować o dokładnym czasie doręczenia paczki.

Czy możesz wziąć numer kuriera? Zależy od polityki firmy

Co w sytuacji, gdy chcesz wyjść z mieszkania, a kurier nie dzwoni? Niekiedy możesz spróbować zadzwonić na infolinię firmy kurierskiej, aby przedsiębiorstwo przekazało Twoją prośbę o kontakt lub podało Ci numer do kuriera. Nie we wszystkich firmach kurierskich spotkasz się z taką opcją. W niektórych przypadkach (np. DHL) polityka przedsiębiorstwa uniemożliwia przekazanie numeru telefonu kuriera. Zdarza się, że firma nie informuje też kurierów o próbie kontaktu. Być może dostępna będzie opcja weryfikacji godziny, o jakiej przyjedzie do ciebie pracownik firmy kurierskiej przez infolinię.

Jeżeli jednak firma da znać kurierowi lub pozyskasz numer pracownika firmy kurierskiej, możesz skontaktować się z nim i zapytać o przewidywany czas doręczenia przesyłki. Pamiętaj jednak, że kurier nie ma obowiązku udzielić Ci precyzyjnie takiej informacji. Może się okazać, że kurier źle określi czas doręczenia przesyłki lub termin doręczenia zostanie odroczony o jeden dzień roboczy (z różnych względów, np. natężenia pracy). Kontakt z kurierem powinien odbywać się też z zachowaniem wszystkich zasad grzecznościowych, w ramach wzajemnego zrozumienia. Kurierowi zależy, żeby dostarczyć ci przesyłkę jak najszybciej.

Oczekujesz na przesyłkę? Obserwuj komunikaty firmy kurierskiej

Czy to oznacza, że nie możesz określić, kiedy pojawi się u Ciebie zamówiona paczka? Nie do końca. Przede wszystkim możesz sprawdzać status przesyłki za pomocą strony internetowej kurierów lub przez serwis kurjerzy.pl. Tam zweryfikujesz, czy paczka została wydana do doręczenia kurierowi. Jeżeli tak jest, możesz spodziewać się, że zostanie dostarczona jeszcze tego samego dnia. Pamiętaj, że pracownicy firm kurierskich mają zwykle podobny czas doręczenia. Prawdopodobnie kurier będzie więc w tym samym okresie co zawsze.

Możesz też zwiększyć kontrole nad przesyłką podczas zamówienia usługi kurierskiej. W serwisie kurjerzy.pl dostępna jest opcja „SMS – status dla odbiorcy”. Dzięki temu na bieżąco będziesz wiedzieć, kiedy kurier otrzyma Twoją przesyłkę do doręczenia. Pozostanie ci już tylko oczekiwanie na pracownika firmy kurierskiej.

Jeżeli wybierzesz z kolei opcję „Gwarancja dostarczenia następnego dnia roboczego”, kurier na pewno przyjedzie dzień po odebraniu paczki. Oczywiście, nie ma gwarancji dotyczących godzin doręczenia paczki, natomiast możesz mieć pewność, że próba doręczenia nie nastąpi później.