Jak zwrócić towar do morele.net?


(grafika: morele.net)
(grafika: morele.net)

Jak zwrócić towar do morele.net?

Morele.net to kolejny z dużych e-sklepów z elektroniką, ale nie tylko. Marka przez lata się rozrastała, przez co pojawiły się inne sklepy połączone z morele, które sprzedają kosmetyki, produkty dla dzieci, czy też sprzęt sportowy. Kupując produkty w tym rozpoznawalnym przez wielu e-klientów sklepie, mamy tak samo, jak w każdym innym sklepie internetowym prawo zwrócić lub reklamować zakupiony towar. Poniżej opisujemy krótko najważniejsze procedury.

Odstąpienie od zakupów w morele.net

W przypadku tego sklepu zasady odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży na odległość są dość proste i przejrzyste. Na rezygnację z zakupu mamy 14 dni. Tyle też daje ustawodawca.

Uwaga: zgodnie z polskim prawem odstąpienie może być dokonane tylko przez konsumenta, a nie przez firmę. Oznacza to, że kupując produkt na użytek firmowy (z fakturą zakupu z numerem NIP przedsiębiorstwa) nie będziemy mogli skorzystać ze zwrotu 14-dniowego.

Jeśli zdecydujemy się oddać towar nie podając przyczyny…

Zgłosić zwrot (odstąpienie) poprzez panel klienta. Wystarczy po prostu zalogować się na swoje konto, wybrać odpowiednie zamówienie i wypełnić formularz. Sklep zaleca tę opcję, bowiem zgłoszenie przez stronę przyspieszy realizację zwrotu oraz pozwoli nam śledzić jego realizację!

(grafika: morele.net)

W panelu klikamy na przycisk „Zwróć/Reklamuj produkt”, a następnie przy interesującym nas towarze wybieramy opcję „Zwrot 14-dniowy”. Wypełniając formularz musimy pamiętać, by nie zrobić błędów. Podczas zgłoszenia możemy otrzymać numer zgłoszenia RMA, pamiętajmy, aby go zachować, przyda się on podczas kontaktu z biurem obsługi klienta oraz będzie wymagany podczas pakowania paczki do wysyłki.

Następnie musimy odpowiednio zabezpieczyć i spakować towar. O tym, jak bezpiecznie nadać paczkę przeczytasz na naszym blogu. Do paczki należy także dodać pobraną, wydrukowaną i wypełnioną etykietę reklamacyjną dostępną tutaj – etykieta RMA.pdf. Pamiętajmy o podaniu numeru RMA. Przygotowaną paczkę należy odesłać kurierem lub pocztą na poniższy adres:

Morele.net Sp. z o. o.
Dział Obsługi Zwrotów (DOZ)
ul. Sokolska 68a
41-219 Sosnowiec

Uwaga: Aby zamówić kuriera po odbiór paczki z towarem możesz skorzystać z wstępnie wypełnionego zlecenia odbioru. Uzupełnij formularz i wydrukuj list przewozowy. Procedura ta nie wymaga podpisania żadnej umowy, jest tania i bezpieczna.

Uwaga 2: pod powyższym adresem nie można dostarczyć paczki osobiście. Zwrot pieniędzy za zakupy nastąpi w ciągu 14 dni od dostarczenia przez nas produktów do magazynu. Warto skorzystać z kuriera gdy dostarczamy towar, bowiem możemy monitorować przesyłkę i datę jej odebrania przez pracowników Działu Obsługi Zwrotów.

Paczkę osobiście można zwrócić w jednym z net.punktów, ich lista znajduje się na tej stronie.

Zwrot lub reklamacja uszkodzonego towaru w morele.net

Sklep daje trzy możliwości reklamowania uszkodzonego lub niedziałającego produktu.

  1. Reklamacja logistyczna – ma miejsce, gdy stwierdzimy uszkodzenie mechaniczne zamówionego produktu lub gdy w paczce brakuje zamówionego towaru. Ten rodzaj reklamacji ma też miejsce, gdy otrzymamy produkt inny niż zamówiony. Tutaj podobnie jak w przypadku odstąpienia w panelu musimy wypełnić odpowiedni formularz. Dostępny on jest pod zamawianym produktem w zakładce „Reklamacja logistyczna”. Uwaga: w przypadku uszkodzonej paczki i opakowania, które doprowadziły także do uszkodzenia produktu, należy w obecności kuriera wypisać protokół szkody. To podstawa do reklamacji w tym przypadku. Reszta działań jest podobna jak w przypadku odstąpienia od umowy. Musimy więc przygotować paczkę i odesłać ją do morele pod podany wcześniej adres.
  2. Wymiana ekspresowa – daje możliwość skorzystania z przyśpieszonej procedury wymiany uszkodzonego mechanicznie towaru posiadającego wadę fabryczną. Termin wymiany to maksymalnie 5 dni, ale w wyjątkowych przypadkach może on wynieść 14 dni. Wada fabryczna towaru – dot. sytuacji gdy urządzenie przy próbie uruchomienia – nie włącza się/nie działa lub funkcjonuje nieprawidłowo. Uszkodzenie mechaniczne towaru – dot. sytuacji, gdy po otwarciu towaru okazuje się, że jest on uszkodzony fizycznie. Uwaga: W ramach wymiany ekspresowej, reklamowany towar prosimy dostarczyć do sklepu w oryginalnym opakowaniu wraz z całą otrzymaną zawartością/podzespołami.
  3. Reklamacja serwisowa – czyli zwrot produktu do naprawy. Pozwala nam odesłać towar do morele.net w celu jego naprawy.

W powyższych przypadkach także należy zalogować się do panelu klienta. Nacisnąć „Zwróć/reklamuj produkt” a następnie przy interesującym nas towarze wybrać jedną z powyższych opcji. Zostaniemy przekierowani do odpowiedniego formularza, który należy wypełnić opisując powód zwrotu/reklamacji. Przygotowany do wysyłki towar przesyłamy pocztą lub kurierem na adres:

Morele.net Sp. z o. o.
Morele.net Dział Obsługi Reklamacji (DOR),
ul. Lipowa 4d
30-702 Kraków

Uwaga: pod powyższym adresem nie można dostarczyć paczki osobiście.

Uwaga 2: kuriera po odbiór paczki z towarem do reklamacji zamówisz na stronie KurJerzy.pl. Znajduje się tam gotowy formularz nadania, który należy uzupełnić o Twoje dane osobowe. Przesyłkę kurier odbierze z adresu domowego lub firmowego w dogodnych dla Ciebie godzinach.

Dalsze procedury

Gdy towar zostanie odesłany, musimy poczekać na kuriera z nową przesyłką lub zwrot pieniędzy. Status naszej sprawy jest możemy sprawdzić klikając w ten link, a następnie w okienko „Zgłoszenie w trakcie” gdzie po zalogowaniu możemy zweryfikować, na jakim etapie znajduje się nasza reklamacja.