Jak zwrócić towar do empik.com?


Jak zwrócić towar do empik.com?
Jak zwrócić towar do empik.com?

Empik, czyli chyba najbardziej znana polska marka kulturalna. Niektórzy z nas pamiętają Empiki z lat 80, gdy chodziło się tam wypić kawę i przeczytać gazetę. Od tamtego czasu wiele się zmieniło, ale nadal można siąść na pufie i przeglądnąć nowy komiks lub magazyn. Empik to sieć salonów oraz sklep internetowy, który pozwala nam wybierać spośród tysięcy produktów. Co jednak zrobić, kiedy okazuje się, że zamówiony przez nas towar nie spełnia naszych oczekiwań lub jest wadliwy? Wtedy musimy przejść procedurę zwrotu. Jak to zrobić?

Odstąpienie od umowy w empik.com

Jeśli jesteśmy konsumentem, czyli osobą, która kupiła towar na użytek własny, czyli w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową to możemy oddać zakupiony na odległość produkt w ciągu 14 dni od jego odebrania. Aby to zrobić, musimy wypełnić formularz, który znajduje się na odwrocie faktury dołączonej do zamówienia. Jeśli z jakiegoś powodu już jej nie mamy, to nic się nie dzieje. Stali klienci empik.com mogą zalogować się na swoje konto i z tego poziomu zgłosić odstąpienie od umowy.

Uwaga: Osoby, które nie posiadają konta w sklepie i nie mają faktury, mogą pobrać formularz z tego miejsca – zwrot i reklamacja.pdf
Odstąpienie od umowy jest równoznaczne ze zwrotem zakupionego towaru.

Gdzie odesłać towar zakupiony w empik.com

Jeśli przesyłkę ze sklepu odbieraliśmy w punkcie odbioru, to tam też musimy ją dostarczyć. Jeśli towar został wysłany do naszego domu lub pracy, to przesyłkę należy odesłać na adres:

Dział Reklamacji i Zwrotów Magazyn SPL (empik.com)
ul. Olimpijska 16,
96-500 Sochaczew

Uwaga: magazyn nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem. Zwracany towar musi być odpowiednio zabezpieczony, tak by nie uległ on uszkodzeniu podczas transportu. Jak dobrze zapakować produkty przeczytasz na naszym blogu.

Aby zamówić kuriera, który odbierze paczkę i dostarczy zwracany towar do magazynu Empik wystarczy, że uzupełnisz o swoje dane osobowe zamieszczony tutaj formularz. Kurier odbierze paczkę bezpośrednio z Twojego domu lub pracy w dogodnych dla Ciebie godzinach. Zamówienie kuriera jest szybkie i tanie, a co najważniejsze nie wymaga podpisania żadnej umowy.

Zwrot pieniędzy za zakupy

W przypadku odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży pieniądze za zwrócone przedmioty odsyłane są do 14 dni od momentu dostarczenia przez nas produktów do Punktu odbioru lub magazynu.

Uwaga: Klient ponosi koszt odesłania zwracanego produktu do magazynu. Jednak trzeba pamiętać, że dodatkowo odpowiadamy za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny, niż było konieczne stwierdzenie charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Uwaga 2: W przypadku produktów zakupionych w promocji (zwłaszcza pakietowych) prosimy o zapoznanie się z regulaminem promocji. Może okazać się, że nie podlegają one zwrotom.

Reklamacje i naprawy w empik.com

Podobne, jak w przypadku odstąpienia od umowy, tak samo i w przypadku odesłania produktów do naprawy lub do zwrotu (np. uszkodzonego podczas transportu) musimy wypełnić formularz znajdujący się na odwrocie faktury dołączonej do zamówienia. Formularz jest też dostępny po zalogowaniu na nasze konto oraz pod tym linkiem.

Uwaga: Empik zaleca, aby towary będące na gwarancji bezpośrednio wysyłać do autoryzowanego serwisu marki. Możemy jednak skorzystać z pomocy empik.com w całej procedurze, ale wydłuży to czas oczekiwania.

Reklamowany towar należy oddać do punktu odbioru, jeśli odbieraliśmy zamówienie w jednym z nich. Jeśli towar został wysłany do naszego domu lub pracy, to przesyłkę należy odesłać na adres:

Dział Reklamacji i Zwrotów Magazyn SPL (empik.com)
ul. Olimpijska 16,
96-500 Sochaczew

Uwaga: produkty z branży elektronika należy wyłącznie wysyłać do magazynu. Nie można ich zwracać w punkcie odbioru.

Aby oddać towar do reklamacji wystarczy zamówić kuriera. Możesz szybko i prosto to zrobić klikając tutaj – zleć wysyłkę. Następnie uzupełnij swoje dane osobowe i czekaj na odebranie paczki.

Towar zwrócony, co dalej?

Na każdym etapie reklamacji możemy zapoznać się z jej aktualnym stanem. Wystarczy kontakt z bok e-sklepu. Wszystkie potrzebne dane znajdują się na tej stronie. Naprawa lub zwrot środków odbywa się do 14 dni od dostarczenia produktu do Empik.