Statystyki z e-commerce, które trzeba znać (zanim 2019 rok się skończy)!


Statystyki z e-commerce które trzeba znać
Statystyki z e-commerce które trzeba znać

Statystyki z e-commerce, które trzeba znać (zanim 2019 rok się skończy)!

Piszę ten tekst trochę z myślą o poniedziałku. Pierwszy „roboczy” dzień tygodnia, wakacje za nami, dzieciaki w szkołach, a na nas czeka „ostatnia prosta” 2019 roku. To jeszcze nie czas na podsumowanie, a bardziej na „bycie na bieżąco”. Bo przecież doskonale wiemy, że ostatni kwartał roku potrafi być zwariowany. Jakie są statystyki e-commerce, które trzeba znać?

Zatem dziś: Statystyki z e-commerce, które trzeba znać!

W 2017 roku e-handel miał wartość 2,4 bln dolarów. Według statystyk, prognoz i analiz – w 2021 ma osiągnąć poziom 4,5 bln dolarów (raport Statista). W samych Stanach Zjednoczonych stanowi ok. 10 proc. sprzedaży detalicznej, a ma wzrosnąć do 15. I ciągle rosnąć!

Nasze ruchy w sieci przestały być anonimowe. To nakręcona na maksa machina, która napędzana jest lajkami, polubieniami, reakcjami, followersami, współczynnikami klikalności, z dodatkiem danych demograficznych i nawet ruchu po poleceniach. Wszystko jest – czy nam się to podoba, czy nie, śledzone, a big data gromadzi każdy nasz ruch. Dane te są bezcenne. Na ich podstawie można bez problemu określić pewne statystyki. Zatem: ruszamy!

Światowa populacja to 7,6 miliarda ludzi. Dostęp do internetu ma 4,1 miliarda ludzi. Nadal nie jest „normą”, że wszyscy mamy dostęp do internetu szybkiego, przez całą dobę. Ma to stać się właśnie normą do 2026 roku. Zatem przed usługodawcami teleinformatycznymi będzie stało spore wyzwanie. I piszę to z perspektywy osoby, która mieszka na wsi na śląsku i która ciągle nie ma zasięgu z mieszkaniu.

Ogólne dane na temat e-commerce

  • Współczesny internet w szczególności napędza pokolenie Millenialsów (urodzeni pomiędzy 1980 a 1995) i pokolenie Z (1996-2010).
  • Mali detaliści, inwestując w m-commerce, zaliczają do 30 proc. wyższe współczynniki konwersji, niż duże brandy.
  • Światowe wydatki na oprogramowanie do handlu cyfrowego, wzrosło o 15 proc. w skali roku i osiągnęło pułap ok. 4,7 mld dolarów.
  • Coś, co odstrasza kupujących, to niedogodna polityka zwrotów. Z zakupów, z tego powodu, rezygnuje 80 proc. kupujących.
  • Amazon stanowił 44% całej sprzedaży e-commerce w USA.
  • Kupujący z USA wydali 5 miliardów dolarów podczas zakupów online w Black Friday w 2017 roku.
  • 54 proc. zakupów online robią Millenialsi.
  • 4 na 10 zakupów internetowych dokonywanych jest przy pomocy kanału do wyszukiwania.
  • Klienci wielokanałowi wydają 3 razy więcej na zakupy, niż klienci jednokanałowi.
  • 32 proc. klientów, ma minimum jedno urządzenie domowe podłączone do sieci.

Statystyki sprzedażowe

  • 96 proc. Amerykanów zrobiło zakupy online, a 80 proc. z nich – w ciągu ostatniego miesiąca.
  • 55 proc. kupujących online informuje znajomych i rodzinę, gdy są niezadowoleni z produktu lub firmy.
  • Zamówienia online wzrosły o 8,9% w III kwartale 2016 r., Ale średnia wartość zamówień wzrosła tylko o 0,2 proc. – co wskazuje, że wzrost transakcji przewyższa przychody ogółem.
  • 74 proc. kupujących online ocenia wybór produktu jako ważny podczas wyszukiwania online.
  • 72 proc. kupujących zwraca 10% lub mniej zakupów.
  • Amerykanie wydają 64 proc. swojego budżetu na zakupy w sklepie, a 36 proc – na zakupy online. 40 proc. amerykańskich mężczyzn w wieku 18-34 lat twierdzi, że „idealnie kupiłoby wszystko przez Internet”, w porównaniu z 33 proc. kobiet w tym samym przedziale wiekowym.
  • 88 proc. kupujących określa szczegółową treść produktu jako niezwykle ważną przy podejmowaniu decyzji o zakupie.
  • 38 proc. osób opuści stronę internetową, jeśli uzna układ za nieatrakcyjny.
  • 58 proc. najlepszych 1000 internetowych sprzedawców online w USA wysyła powitalne wiadomości e-mail.
  • Prawie połowa amerykańskich firm B2B oferuje pełną linię produktów online.
  • Większość osób podczas wakacji robi zakupy.
  • Mimo, że e-commerce rośnie o 23 proc. rok za rokiem, to nadal ok. 46 proc. małych firm nie ma strony internetowej.
  • Ponad trzy czwarte kupujących online chciałoby, aby ich zamówienia zostały wysłane tego samego dnia.

Statystyki związane z technologią

  • Połowa Amerykanów chciałabym odbierać dostawy dronem. Od 2018 roku w użyciu funkcjonuje 600 tys. komercyjnych dronów.
  • Klienci spędzają prawie 60% swoich zakupów online na urządzeniach mobilnych.
  • Prawie połowa konsumentów wymienia czat na żywo jako preferowany sposób połączenia, a mniej więcej tyle samo osób twierdzi, że kupiliby produkty za pośrednictwem chatbota.
  • Wyszukiwanie aktywowane obrazem i głosem może stanowić 50% wszystkich wyszukiwań do 2020 roku. Przypominam: 2020 mamy za ok. 125 dni.
  • Handel mobilny to ok. 700 mld dolarów. Zalicza on wzrosty rzędu 300 procent w ciągu ostatnich 4 lat.
  • Prawie 60% osób, które posiadają wirtualnego asystenta, wykorzystało go do dokonania zakupu za pomocą polecenia głosowego.
  • Według prognoz, inwestycja w obsługę za pomocą wyszukiwania wizualnego i głosowego, zwiększy przychody o 30 proc.
  • W 2019 r. firmy B2B wydadzą więcej na technologię e-commerce, niż sprzedawcy internetowi.
  • Amazon donosi, że sprzedaż Echo wzrosła o 700% w 2017 r.
  • Zakupy mobilne osiągnęły 2 mld dolarów w Cyber Monday.
  • Według badań 40 proc. Millenialsów skorzystało z wyszukiwania głosowego przed zakupem online. 20 proc. wyszukiwań w Google na telefon komórkowy to wyszukiwania głosowe.
  • W raporcie ReadyCloud stwierdzono, że 44 proc. detalicznych minut internetowych spędzono na smartfonie, a 11 proc. na tablecie, w porównaniu do 45 proc. na komputerze.
  • M-commerce odnotowuje wzrost liczby wizyt o 68,5 proc. i ponad 3 mld zarejestrowanych sesji zakupowych.
  • 50 proc. zrealizowanych kuponów mobilnych jest przechwytywanych przez konsumenta bezpośrednio ze strony sprzedawcy.
  • 88 proc. kupujących online skorzysta z webroomingu (porównywania cen), aby znaleźć najlepszą cenę.
  • 69 proc. firm B2B twierdzi, że zrezygnuje z drukowania katalogów w ciągu pięciu lat. Ikea także!

Statystyki związane z e-koszykiem

  • 56 proc. kupujących stwierdziło, że nieoczekiwane koszty są powodem, dla którego opuszczają sklep bez sfinalizowania zakupu.
  • Kupujący online porzucają koszyki w 68 proc. przypadków.
  • Przy średnim wskaźniku porzucania wynoszącym 68 proc., witryny e-commerce mogą tracić 3 mld dolarów rocznie (jeśli nie więcej).
  • Badanie PayPal ujawniło, że 43 proc. kupujących porzuciło koszyki, ponieważ opłaty za wysyłkę były zbyt wysokie.
  • W latach 2015–2017 średni globalny wskaźnik porzucania koszyków wzrósł z 71,39 proc. do 77,24 proc.
  • 23 proc. użytkowników porzuca koszyk, jeśli musi utworzyć nowe konto użytkownika.
  • 54 proc. kupujących kupi produkty pozostawione w koszykach, jeśli produkty te zostaną następnie zaoferowane po niższej cenie.
  • Niedogodna polityka zwrotów odstrasza 80 proc. kupujących.

Statystyki związane z e-mail marketingiem

  • Mamy na świecie ok. 4 mld użytkowników poczty e-mail.
  • Gmail jest najpopularniejszą platformą e-mailową, stanowiącą 46,77 proc. udziału w rynku.
  • Istnieje ponad 400 milionów aktywnych użytkowników programu Outlook.
  • 72 proc. ludzi woli pocztę elektroniczną, jako sposób komunikacji biznesowej.
  • Millenialsi, w kontaktach firmowych, preferują drogę mailową. 67,6 proc. nastolatków i 73,1proc. osób w wieku od 19 do 34 lat woli e-maile od innych kanałów.
  • 91 proc. Amerykanów chce otrzymywać promocyjne wiadomości e-mail.
  • Rabaty w e-mailach mają największy wpływ na decyzje zakupowe.
  • 75 proc. użytkowników Gmaila ma dostęp do swoich e-maili na urządzeniach mobilnych.
  • Rabat (35 proc.) i bezpłatna wysyłka (20 proc.) to oferty, których najbardziej oczekują użytkownicy e-maili.
  • 54 proc. wiadomości e-mail jest otwieranych na smartfonie. To sprawia, że ​​jest najpopularniejszą platformą, pokonując komputery stacjonarne (16 proc.) i pocztę internetową (30 proc.).
  • Korzystanie z urządzeń mobilnych wzrosło z 59 proc. do 67 proc. w przypadku klientów korzystających z e-commerce w 2017 r.
  • Wykorzystanie emotikonów w wiadomościach e-mail marketing wzrosło o 775 proc.
  • Wydatki na marketing e-mailowy w Stanach Zjednoczonych wzrósł do 3,07 mld dolarów w 2019 r.

Statystyki związane z social mediami

  • 30 proc. kupujących online twierdzi, że prawdopodobnie dokonałoby zakupu w sieci społecznościowej, takiej jak Facebook, Pinterest, Instagram, Twitter lub Snapchat.
  • Rekomendacje w mediach społecznościowych wpływają na 23 proc. kupujących online.
  • 84 proc. kupujących online w Stanach Zjednoczonych przed dokonaniem zakupu sprawdza przynajmniej jedną stronę w mediach społecznościowych.
  • Średnio codziennie jest 1,45 miliarda aktywnych użytkowników mediów społecznościowych. 85,8 proc. tych codziennych aktywnych użytkowników pochodzi spoza USA i Kanady.
  • 85 proc. zamówień z serwisów społecznościowych pochodzi z Facebooka.
  • Średnia wartość zamówienia dla klientów polecanych z Facebooka wynosi 55 dolarów.
  • Wpisy ze zdjęciami otrzymują 53 proc. więcej ocen pozytywnych, 104 proc. więcej komentarzy i 84 proc. wyższy współczynnik klikalności.
  • Wpisy zawierające 80 znaków lub mniej działają lepiej, z 66 proc. większym zaangażowaniem niż posty z więcej niż 80 znaków.
  • Średnia wartość zamówienia dla klientów poleconych z Twittera wynosi 46,29 dolarów.
  • Współczynnik klikalności reklam na Twitterze wynosi 1-3 proc.
  • 75 proc. użytkowników Instagrama podjęło działania, takie jak odwiedzenie strony internetowej, po obejrzeniu posta reklamowego na Instagramie.
  • Istnieje ponad 500 000 firm, które wykorzystują Instagram jako platformę wyłącznie reklamową.
  • Średnia wartość zamówienia dla klientów poleconych z Instagrama wynosi 65,00 dolarów.
  • YouTube ma ponad miliard użytkowników – prawie jedna trzecia to użytkownicy online.
  • Prawie 70 proc. wyświetleń w YouTube pochodzi z urządzeń mobilnych.
  • Średnia wartość zamówienia dla klientów poleconych z YouTube wynosi 37,63 dolarów.
  • Treści wideo na YouTube są konwertowane na 1,16 proc.

Statystyki e-commerce, które trzeba znać – podsumowanie

Traktuj te statystyki, jako źródło inspiracji, do zmian czy ulepszeń, które warto wprowadzić w najgorętszym czasie zakupowym.