DHL przyspieszy obsługę – zapewnią to okulary Google


DHL - okulary google
DHL - okulary google

Okulary wpłyną na innowacyjność w DHL. Poszukiwanie nowych form obsługi przybiera coraz nowsze formaty. Gigant usług kurierskich pokazuje, jak ciekawie można zadbać o weryfikację przesyłek. W wyścigu na szybkość całego procesu wykorzystywać chce drugą już wersję okularów stosujących systemy sztucznej inteligencji.

Okulary Google używane są w magazynowaniu towarów od kilku lat, ale teraz DHL wprowadza ich nową wersję. Kolejny raz firma jest prekursorem zmian. Okulary Google w zasobach DHL mają przyspieszyć pracę w magazynach oraz centrach dystrybucji. W ten sposób DHL chce poszerzać swoją strategię cyfryzacji, a zarazem wpływać na dokładność i produktywność kompletowania zamówień kurierskich.
Jakie są zalety używania sztucznych okularów w branży kurierskiej? Według DHL nie chodzi wyłącznie o przyspieszenie procesów kompletacji. Firma kurierska podkreśla, że to sami pracownicy zauważają różnicę w zastosowaniu Google Glass. Technologia umożliwia np. skanowanie, rozpoznawanie przesyłek – a wszystko w sposób, który nie krępuje dłoni. Efekt to realne przyspieszenie procedur.

Okulary Google Glass w DHL

Nowe zestawienie okularów stosowanych w magazynach DHL stanowi drugą już generację produktów wykorzystywanych do obsługi kurierskiej. Markus Voss, dyrektor operacyjny DHL Supply Chain wskazuje, że umożliwiają one optymalizację techniczną. – Możliwość rozpoznawania obiektów jest dla nas szczególnie obiecująca w kontekście zastosowania przemysłowego. Z odpowiednim oprogramowaniem odczytywanie kodów kreskowych i odszukiwanie produktów oraz umieszczanie ich w stosownych przedziałach jest nie tylko możliwe. Doprowadzi do zwiększenia produktywności – ocenia.
Szczególnie doceniana jest intuicyjność pracy. DHL, wdrażając do pracy kurierskiej roboty, drony, pojazdy autonomiczne czy np. skanery oraz okulary Google Glass, liczy na przyspieszenie pracy, ale i większy komfort obsługi.

Okulary w DHL wprowadzane krok po kroku

Pierwsza linia okularów wyposażonych w możliwość skanowania czy lokalizowania produktów wprowadzona została w DHL w 2015 r. Teraz firma kurierska wdraża rozwiniętą technologię, która została już pozytywnie oceniona w Stanach Zjednoczonych i Europie. W kolejnym kroku DHL planuje użycie technologii rozszerzonej rzeczywistości nie tylko w magazynach, ale i innych fragmentach łańcucha logistycznego.
Inteligentne okulary z wyświetlaczem typu head-up zapewniają dziś kluczowe informacje dla pracowników magazynu nie tylko DHL. Inne firmy kurierskie również wykorzystują technologie, które pozwalają zweryfikować informacje o paczkach, skanować kody kreskowe czy przekazywać instrukcje w czasie rzeczywistym. Według prognoz zawartych w raporcie firmy logistycznej Zebra Technologies, w ciągu najbliższej dekady taka technologia zdominuje branżę kurierską i logistyczną. Korzystać z niej będzie ok. 90 proc. dużych magazynów globalnych marek.